tag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post142814527507211954..comments2024-03-28T09:34:48.676+02:00Comments on seagazing: Η αμοιβαία αμφισβήτηση της κριτικής στον κόσμο του internetseagazinghttp://www.blogger.com/profile/02964048217990076923noreply@blogger.comBlogger28125tag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-78387186214313834442010-03-16T03:59:16.547+02:002010-03-16T03:59:16.547+02:00Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον ένα forum "critic for...Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον ένα forum "critic for the critics generation", όπου για κάθε "το πούλο" θα μπορούσαμε να αντιπροτείνουμε τα 3 στο γραφιά. H κριτιτή του popmatters, δε μου φάνηκε ιδιαίτερα εμπαθής, αν και ο δίσκος βαθμολογήθηκε 2,25 φορές λιγότερο απο όσο του έπρεπε. Άσε που με τα πάμπολλα replies, καταλάμε καλύτερα γιατί δεν άρεσε στο κριτικό.<br /> Επίσης,αν και αντιAC μέχρι αήδιας, μόνο με συμπάθεια τους βλέπω πια, τη στιγμή που δε ξέρω και γω πόσους μήνες αργότερα, κάθε πικραμένος που γράφει, θεωρεί υποχρέωση του να τους κατακεραυνώνει. <br /> Γένίκα, η αρνητική κριτική είναι άχαρη ώρες ώρες, ποιος είναι εκείνος που θ'αφιερώσει χρόνο για να γράψει μια κριτική, που σαν αυτή του mic, θα μπορούσε να αναγνωριστέί μονάχα ως το "all about steve" των κριτικών..<br /><br />Δ.Κ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-57605644905520536152010-03-15T18:20:55.644+02:002010-03-15T18:20:55.644+02:00Εμένα πάντως μου λείπει ο John Peel..Θα σχολιάσετε...Εμένα πάντως μου λείπει ο John Peel..Θα σχολιάσετε την απόφαση της της βρετανικής κυβέρνησης να κλείσει το BBC 6?Dementia_Inchttps://www.blogger.com/profile/06256542277050550599noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-30025543058520027002010-03-15T18:06:18.333+02:002010-03-15T18:06:18.333+02:00Διάβασα με προσοχή το post, συγνώμη αλλα με τα σχό...Διάβασα με προσοχή το post, συγνώμη αλλα με τα σχόλια δεν τα κατάφερα, έχω να πώ πάντως οτι μου τη δίνει στα νεύρα η "επαγγελματική" κριτική. <br /><br />Δε θα σταθώ στο κλισέ που θέλει τους κριτικούς κινηματογράφου, αποτυχημένους σκηνοθέτες και τους μουσικοκριτηκούς, αποτυχημένους μουσικούς.<br />Απλά θέλω να πώ οτι η μουσική και γενικά οποιαδήποτε μορφή τέχνης/έκφρασης είναι κάτι πολύ προσωπικό τόσο για τον δημιουργό, όσο και για τον θεατή/ακροατή. <br />Άλλα πχ θα μου βγάλει εμένα η ταδε ταινία/δίσκος/βιβλίο και άλλα θα σου βγάλει εσένα. Το ευτύχημα του Ιντερνετ είναι οτι μπορούμε να μοιραστούμε τις απόψεις μας, και να ασκήσουμε αντίλογο επιχειρηματολογόντας.<br /><br />Όπως και να'χει πάντως εξακολουθώ να σιχαίνομαι τους Animal Collective και τον David Lynch και αυτό χωρίς να μου έχει πιπιλήσει τα μυαλά κανένας "επαγγελματίας" κριτηκός ή blogger. Είδα, άκουσα και έκρινα για μένα, μόνος μου.<br /><br />Και αυτό είναι που τελικά τους πειράζει, οτι πλεον λόγω του Internet και της πληθώρας υλικού που μας είναι διαθέσιμο (χωρίς να πληρώσουμε, και έχει σημασία αυτό) δεν έχουμε ανάγκη τον καθένα να μας λεεί τί αξίζει τα λεφτά μας.Keen On Boyshttps://www.blogger.com/profile/06196062677947907865noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-74804807098736066202010-03-15T12:27:06.690+02:002010-03-15T12:27:06.690+02:00θα συμφωνήσω ότι η δισκοκριτική δεν πέθανε, ίσα ίσ...θα συμφωνήσω ότι η δισκοκριτική δεν πέθανε, ίσα ίσα που με την προσφορά μουσικής χρειάζεται περισσότερο από ποτέ αυτός που θα ξεχωρίσει τα καλά πράγματα. και μάλλον αυτό θα έρθει από το ιντερνετ, από επαγγελματίες ή μη (μου είναι αδιάφορο).oksikemiahttp://seagazing.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-19361466788547362432010-03-15T12:02:13.613+02:002010-03-15T12:02:13.613+02:00Καλημέρα σας! Πολύ ενδιαφέρον το ποστ και η όλη συ...Καλημέρα σας! Πολύ ενδιαφέρον το ποστ και η όλη συζήτηση. Εγώ ήθελα απλά να πω ότι είμαι αισιόδοξος ότι με τον καιρό η συνέπεια ή μη και των εντύπων και των ηλεκτρονικών περιοδικών θα οδηγήσει σε ένα ξεσκαρτάρισμα - πόσο μπορεί να "επιβιώσει" κάποιος σε έναν χώρο που δεν αγαπά πραγματικά; Και επίσης, διαφωνώ οριζόντια και κάθετα με το ότι η δισκοκριτική πέθανε ή έστω ότι είναι στα τελευταία της. Άλλωστε, θεωρώ ότι μία από τις πρωτεύουσες λειτουργίες της είναι και να προκαλεί τη συζήτηση γύρω από τη μουσική - και αυτή θα είναι απαραίτητη πάντα.Μιχάλης Τσαντίλαςhttps://www.blogger.com/profile/15752671684990687292noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-67930255042860526892010-03-14T21:17:51.162+02:002010-03-14T21:17:51.162+02:00http://seagazing.blogspot.com/2009/08/blog-post_03...http://seagazing.blogspot.com/2009/08/blog-post_03.html<br /><br />Ας πάμε στις δισκοκριτικές. Αντικειμενική δισκοκριτική υπάρχει;<br /><br />«Όχι. Και δεν πρέπει να υπάρχει. Να το εξηγήσω. Η κριτική είναι μια σύνθετη υπόθεση, πολύ πιο σύνθετη από άλλες μορφές γραφής. Γιατί; Διότι εν αντιθέσει με το μυθιστόρημα, που προϋποθέτει τη δυνατότητα του συγγραφέα να συλλαμβάνει εικόνες και να τις διαμορφώνει σε μια επίφαση εν δυνάμει υπαρκτή, και σε αντίθεση με το δοκίμιο – το οποίο είναι δεσμευμένο στο να ερευνά δεδομένα και να τα συνδυάζει για να εξάγει μια εικόνα – η δισκοκριτική πρέπει να τα συνδυάζει και τα δύο. Να εμπεριέχει το ταμπεραμέντο της γραφής, που είναι απαραίτητο για να υπάρχει μια επικοινωνία με τον αναγνώστη, αλλά και τη δοκιμιακής καταγωγής εμπεριστατωμένη άποψη. Δεν μπορείς να γράφεις ό,τι θες. Έχεις μπροστά σου ένα καλλιτεχνικό έργο, το οποίο έχει μια ιστορία: αν μιλάς π.χ. για ένα γκρουπ όπως οι Jethro Tull. Κι αν γράφεις για έναν νέο καλλιτέχνη, μπορεί να μην έχει ιστορία, έχει όμως μια συγκεκριμένη θέση στο σήμερα, η οποία συνυπολογίζεται σε σχέση με ό,τι άλλο συμβαίνει τη συγκεκριμένη αυτή περίοδο. Αυτά ανάγονται σε μία δοκιμιακή εκτίμηση του πράγματος».<br /><br />Και πού μπαίνει η υποκειμενικότητα;<br /><br />«Υπάρχει και μια τρίτη παράμετρος, πέρα από το ταμπεραμέντο της γραφής και τη δοκιμιακή αποτύπωση: Tο αν αυτό που είδες ή αυτό που άκουσες σου άρεσε. Και εδώ πάμε σε ένα πολύ ευαίσθητο σημείο. Φεύγουμε από το αντικειμενικό και βουλιάζουμε μέχρι το λαιμό στο υποκειμενικό. Το «μου άρεσε-δεν μου άρεσε» είναι τελείως κτηνώδες. Αποκτά όμως ουσία από τη στιγμή που έχεις πείσει τον αναγνώστη σου ότι η άποψή σου διαμορφώνεται επειδή συνηγορούν κάποιες συνθήκες. Μπορεί κάποιος να διαφωνεί συχνά μαζί σου. Αλλά συνεχίζει να σε διαβάζει επειδή τον έχεις πείσει με τον τρόπο που γράφεις. Βέβαια για να συνεχίσει πρέπει να έχει ακολουθήσει κάποιες υποδείξεις σου και να μην τον έχεις κρεμάσει. Ειδάλλως κάποια στιγμή θα σου πει «παράτα με ρε φίλε, έχω χαλάσει τόσα λεφτά και δεν έχω δει φως». Και εκεί τελειώνει και η καριέρα σου, τουλάχιστον ως προς το συγκεκριμένο αναγνώστη».<br /><br />Έχω ακούσει για εσάς να λένε «γράφει εξαιρετικά, αλλά δεν καταλαβαίνω αν είναι καλός ο δίσκος ή όχι». Το έχω ακούσει και από συναδέλφους και από καλλιτέχνες…<br /><br />«Επίτρεψέ μου να διαφωνήσω καθέτως ως προς αυτό. Πρωτ’ απ’ όλα έχω βαθμολογία. Δεύτερον, υποθέτω πως απευθύνομαι σε ανθρώπους που γνωρίζουν ανάγνωση. Ας σκεφτούν όλοι όσοι στο είπανε λοιπόν, κατά πόσο θα ήθελαν να έρθει κάποιος να τους πει: «Πάρτο, είναι καλό ρε μαλάκα». Ή «μην το πάρεις, είναι σκάρτο». Αυτό θέλουνε; Εγώ λέω πέντε πράγματα, θεωρούνται δεδομένα άλλα δεκαπέντε, υπονοούνται άλλα τριάντα και η φαντασία δουλεύει. Ιδίως στις μικρές κριτικές, οι οποίες είναι δεσμευμένες να μην πουν πολλά. Για μένα η μουσικοκριτική είναι μία βάση επικοινωνίας η οποία αν πείσει ότι βασίζεται σε μια γνώση και κυρίως σε ένα γούστο εμπεδωμένο και όχι αυτάρεσκο, οφείλει να προαγάγει την ιδέα ότι η μουσική δεν είναι καταναλωτικό προϊόν».inverted_ahttp://seagazing.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-75366688486047333392010-03-14T19:29:11.230+02:002010-03-14T19:29:11.230+02:00Προσπαθώντας να συνδέσω τα όσα γράφτηκαν στην ανάρ...Προσπαθώντας να συνδέσω τα όσα γράφτηκαν στην ανάρτηση και τα σχόλια, αρχικά να συμφωνήσω με τον Dementia, ότι η καχυποψία ως και επιθετικότητα των έντυπων μουσικογραφιάδων απέναντι στους διαδικτυακούς τους συνάδελφους πηγάζει από την ανεπάρκεια των πρώτων ή και την λήξη του μονοπωλίου τους επί της μουσικής γνωμοδότησης. Αλλά κυρίως τους υπενθυμίζει ότι το λειτούργημά τους μπορεί να εξασκηθεί, αντί για χόμπυ από τον οποιοδήποτε, πιθανώς και με καλύτερα αποτελέσματα.<br /><br />Έτσι ίσως να εξηγείται η έκληση του inverted για περισσότερη εγκυρότητα και σοβαρότητα.<br />Άποψη μου λοιπόν, ότι ναι, το να γράψει κανείς για αυτά που τον συγκινούν - είτε είναι μουσική, είτε βιβλία κλπ - μπορεί να γίνει από τον καθένα και σε αυτό βοηθά το ιστολόγιο και το internet,το οποίο όμως όπως γράφτηκε από τον snaporaz, αποτελεί γνώμη (έκφραση, εκτόνωση,...) και όχι κριτική. Οι οπαδισμοί και οτιδήποτε άλλο είναι αναπόφευκτες συνέπειες.<br /><br />Η κριτική από την άλλη έχει άλλο ρόλο, αυτό της ενημέρωσης, της αξιολόγησης, της οικειοποίησης, <br />της ένταξης του έργου τέχνης σ'ένα ευρύτερο πολιτισμικό πλαίσιο. Άρα λοιπόν η έννοια αντικειμενικότητα που κάνει τζιζ μοιάζει να ταιριάζει εδώ πέρα. Το λειτούργημα του κριτικού <br />λοιπόν έχει συγκεκριμένο ρόλο να επιτελέσει<br />ενώ την ίδια στιγμή οφείλει να αποτελεί και ένα ελκυστικό ανάγνωσμα, ανεξαρτήτως έκτασης.<br />Απαιτεί υπευθυνότητα, έχει εξουσία, δέχεται πιέσεις.<br /><br />Για να είμαστε όμως ρεαλιστές, δεν μπορεί να περιμένει κανείς από τη μια μετριασμό του αυθορμητισμού και του συναισθήματος χάριν της αντικειμενικότητας στην πρώτη περίπτωση και από <br />την άλλη έναν άσπιλο, επιστημονικό λόγο, δίχως ίχνος προσωπικής εντύπωσης και άποψης από τον <br />κριτικό. Απλά ο τελευταίος έχει ένα σκοπό και τελικά εκεί πρέπει να στρέψει την εστίασή <br />του.Χρειάζεται αμεροληψία, ακρίβεια, γνώση,καλή πρόθεση και, last but not least, αποδοχή του <br />ρόλου του ως υποδοχέα και όχι θα-μπορούσα-να-είμαι-αλλά-δεν-μπορώ μουσικού, γλύπτη, ποιητή κλπ.<br /><br />Περί κριτικής, υπάρχουν και άλλα να ειπωθούν, για την αναγκαιότητά της και τελικά για την ύπαρξή της. Ας είναι καλά και ένα μάθημα που με διαφώτισε στη σχολή! Θα ξανατσεκάρω τις σημειώσεις!<br /><br /><br />Όσον αφορά το έντυπο, για να γυρίσω στα μουσικά, παραμένει ιδεώδες για την ανάγνωση ενός εκτενούς άρθρου ή αφιερώματος. Η οριζόντια ροή των σελίδων και η ρυθμική αποκάλυψη είναι <br />καταλληλότερη από το παλινδρομικό scroll down.<br />Επίσης, ως αισθητικό αντικείμενο το ίδιο έχει ένα προβάδισμα γιατί (ενώ και το web design έχει άπειρες δημιουργικές δυνατότητες), αποτελεί και ένα χειροπιαστό αντικείμενο, ένα διαρκές αγαθό, περισσότερο από τους δυνητικούς χώρους του internet.<br />Σίγουρα, το μουσικό έντυπο ως υλοποίηση ή ενσάρκωση (too much, αλλά πώς να το πω;) του λόγου περί μουσικής μέσα στην κοινωνία μας δε θα έπρεπε να εξαλειφθεί, αλλά εάν, όπως περιγράφεται, παραμείνει στις αντιδραστικές φωνασκίες δεν του μένουν και έτη πολλά...winton tostellohttps://www.blogger.com/profile/02534270315801769172noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-27497471588861818352010-03-14T18:31:21.925+02:002010-03-14T18:31:21.925+02:00Ο spiral το είπε καλύτερα από μένα. Νομίζω πως υπά...Ο spiral το είπε καλύτερα από μένα. Νομίζω πως υπάρχουν ακόμη τέτοιοι άνθρωποι στο χώρο, όπως π.χ. ο Αργύρης Ζήλος, ο οποίος φωνάζει όπου βρει κι όπου σταθεί πως το μ'αρέσει/δε μ'αρέσει δεν σημαίνει τίποτα.inverted_ahttp://seagazing.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-25288431704158274012010-03-14T18:20:16.697+02:002010-03-14T18:20:16.697+02:00lavie den to gnoriza ayto pou mou les...spiral exe...lavie den to gnoriza ayto pou mou les...spiral exeis dikio...pop eyeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-66054641889919453282010-03-14T18:11:07.673+02:002010-03-14T18:11:07.673+02:00νομίζω οτι ο ινβ_α μιλάει για εκείνο το είδος κριτ...νομίζω οτι ο ινβ_α μιλάει για εκείνο το είδος κριτικής που σε κάνει να καταλάβεις καλύτερα ένα έργο τέχνης τοποθετόντας το στο κατάλληλo context, και δεν περιορίζεται απλά στο να παραθέτει τη γνώμη αυτού που τη γράφει. το οτι στην ελλάδα έχουμε ξεχάσει οτι υπάρχει και τέτοια κριτική (σε αντιπαράθεση με το δίπολο σαλιάρα/φτυάρι), είναι μάλλον ένα θέμα που πρέπει να μας απασχολήσει περισσότερο.spiralhttps://www.blogger.com/profile/06761932760560422774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-3186027117612072272010-03-14T13:49:23.834+02:002010-03-14T13:49:23.834+02:00@pop eye: Και όμως υπάρχουν άνθρωποι με πτυχίο κρι...@pop eye: Και όμως υπάρχουν άνθρωποι με πτυχίο κριτικού, και μουσικής ειδικότερα. Σχολές που δίνουν τέτοια πτυχία είναι μεταξύ άλλων το St.Martins Και το Camberwell. Και αν θυμάμαι καλά, ξέρω δύο κοπέλες δημοσιογράφους στην Αθήνα, που έχουν τέτοια πτυχία. Άλλο αυτό, πόσοι άραγε να έχουν πτυχίο σχετικό με την κριτική και τη δημοσιγραφία?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-58554401186486561432010-03-14T11:17:39.618+02:002010-03-14T11:17:39.618+02:001. κανείς δεν έχει πτυχίο κριτικού, όλα είναι υποκ...1. κανείς δεν έχει πτυχίο κριτικού, όλα είναι υποκειμενικά, απλά όπως και με τους φίλους σου, επιλέγεις αυτούς που σου κάνουν<br />2. είναι λίγο χαζό να αφορίζουν οι μεν τους δε, για τον ίδιο λόγο που είπαμε και πριν, η πένα είναι αυτή που μετράει και στις 2 περιπτώσεις, ο τρόπος γραφής, η περιγραφή, το πως κάποιος μπορεί να σου μεταφέρει τα συναισθήματα που του "πέρασε" ένας δίσκος ή μια ταινία<br />3. νομίζω πως αυτό το παιχνίδι του ποιος ανακάλυψε 1ος ένα τραγούδι ή ένα γκρουπ, έχει και την πλάκα του, αρκεί να μη φτάνουμε σε "ψωνίστικες" καταστάσεις, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάει κανείς ότι αυτός που 1ος ανακαλύπτει ένα τραγούδι είναι ο μουσικός (χιχιχι)<br />4. δεν είμαστε όλοι φίλοι, γνωστοί μπορεί να γίναμε μερικοί, αλλά αυτό δεν είναι κι ο κανόνας, θυμάμαι όταν άρχισαν να βγαίνουν οι πρώτες κριτικές για τη μουσική μας, στα σχόλια σε διάφορα sites, μόνο ότι δε δώσαμε το κορμί μας δεν κατηγορηθήκαμε, ή ότι κερνούσαμε ποτά και γκόμενες στους δισκοκριτικούς (αυτό γράφτηκε)<br />5. έχω κι άλλα αλλά δε μου 'ρχονται τώρα...ίσως αργότερα<br /><br />pop eyeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-45037142094731607322010-03-13T23:50:00.502+02:002010-03-13T23:50:00.502+02:00Αγαπητοί συνασκούμενοι ιατροδικαστές... Αναλύοντας...Αγαπητοί συνασκούμενοι ιατροδικαστές... Αναλύοντας το πτώμα του θύματος που καλείται "δισκοκριτική", έχω να προσθέσω το εξής: ενδεχομένως κάποτε αυτό το πτώμα να είχε κάτι να πει σε κάποιον για κάτι, αλλά πλέον μας άφησε... Βλεπει τα χόρτα ανάποδα... Το αν βρούμε εμείς ούλοι κάδμιο στον οισοφάγο του, δεν πάει να πει ότι θα βρούμε και το φονιά... Ας το αφήσουμε να αναπαυθεί. Χεστήκαμε στην τελική, δε μας (με, τουλάχιστον) πλερώνει και κανένας για να κάνουμε αυτό που, τέλος πάντων, χωρίς λόγο και αιτία συνεχίζουμε να τιμούμε με περισσή μαεστρία...<br />Και κάτι για τους μουσικούς που έχουν την τάση να προσβάλλονται... Αγαπητοί μου, ξεκολλάτε... Αν δεν ήσασταν, δε θα ήμασταν, εσείς είστε, με σας ασχολούμαστε, μην ασχολείστε με μας, είτε σας κράζουμε, είτε σας εκθειάζουμε, εσείς έχετε σημασία, έλεος πια... <br />Λήξη συνεδρίας, αύριο πάλι...Raggedy Manhttps://www.blogger.com/profile/10894595471008843029noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-55650914189241359852010-03-13T20:28:15.018+02:002010-03-13T20:28:15.018+02:00Εγώ διαφωνώ βασικά: ένας καλός κριτικός μπορεί να ...Εγώ διαφωνώ βασικά: ένας καλός κριτικός μπορεί να φωτίσει πράγματα που δεν βλέπεις, όσες γνώσεις κι αν έχεις, όπως επίσης μπορεί να μιλήσει για ομοιότητες και διαφορές - γενικό σχήμα και τρελή λεπτομέρεια από το πιο καθημερινό πράγμα έως το πιο εξειδικευμένο.<br /><br />Πάω να δω την Αλίκη του Μπάρτον τώρα και επανέρχομαι αύριο...inverted_ahttp://seagazing.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-51547644107454291292010-03-13T20:20:06.405+02:002010-03-13T20:20:06.405+02:00Όμως ρε συ laviebohemie (btw thumbs up για τις φωτ...Όμως ρε συ laviebohemie (btw thumbs up για τις φωτογραφίες σου) στις πιο εξεζητημένες μουσικές(ποιες είναι οι εξεζητημένες μουσικές;) αυτοί που κάνουν ''κριτική'' δε θα έπρεπε με τη γραφή τους να μεταφέρουν οσό το δυνατόν περισσότερες εντυπώσεις και να κάνουν όσο πιο ''κατανοητό'' τον δίσκο σε 'μενα τον φτωχό ακροατή που δεν έχει πτυχίο μουσικής από το Berkley;Εκτός αν γράφουν τους δίσκους τους για τους 10 συναδέλφους τους που βρίσκονται στο ίδιο μουσικό επίπεδο μ'αυτούς οπότε πάσο..Dementia_Inchttps://www.blogger.com/profile/06256542277050550599noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-34030914375373485482010-03-13T19:16:56.637+02:002010-03-13T19:16:56.637+02:00@Indiefuck: Συμφωνώ σε ένα σημείο μαζί σου, η δισκ...@Indiefuck: Συμφωνώ σε ένα σημείο μαζί σου, η δισκοκριτική είναι σχεδόν (εντελώς) ανούσια πλέον. <br /> Ειδικά όταν μπαίνεις σε πιο εξεζητημένες μουσικές, ποιό το νοήμα να μιλήσεις για ένα δίσκο και να κάνεις την και καλά κριτική σου, τη στιγμή που όσοι θα τον ακούσουν ξέρουν ούτως ή άλλως τα ίδια ή και περισσότερα απ'αυτά που ξέρεις εσύ. <br /><br /> Το όλο πρόβλημα μεγενθύνεται στα features... Εκεί η κακή γραφή μερικές φορές βγάζει μάτια, αλλά όμως εκεί φαίνεται και οτι κάποιοι όντως το 'χουν και δεν ανήκουν στα παιδαρέλια που γράφουν δύο παπαριές για ένα δίσκο και τέλος. <br /><br />Τέσπα. Θα μπούμε στα χωράφια του τί είναι καλή δημοσιογραφία τώρα, και δεν είναι απ'τις συζητήσεις που εύκολα βγάζεις άκρη.<br /><br />Άστα λα βίστα απο μένα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-68524960640175079652010-03-13T14:18:26.147+02:002010-03-13T14:18:26.147+02:00Κάποιοι μάλλον είχαν συνηθίσει να απολαμβάνουν τον...Κάποιοι μάλλον είχαν συνηθίσει να απολαμβάνουν τον υπερβολικό ''σεβασμό'' και την υπερβολική ''εκτίμηση'' επειδή είχαν μια στήλη σε ένα random περιοδικό πριν από την έκρηξη του Internet και τώρα τους κακοφαίνεται που δέχονται κριτική(αρνητική!μα γιατί?!) από ΠΑΝΤΟΥ.<br /><br />Εδώ οι περισσότεροι δεν ξέρουν τη στοιχειώδη γραμματική και σύνταξη και αραδιάζουν με 98300 μπουρδοαγγλικές λέξεις τα κείμενά τους,τις αραδιάζουν και λάθος, και εσείς παραπονιέστε για το περιεχόμενο.Για σκεφτείτε το λίγο.<br /><br />Όχι μόνο για τα μουσικά περιοδικά ε.Dementia_Inchttps://www.blogger.com/profile/06256542277050550599noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-28895685102897090112010-03-13T12:27:58.103+02:002010-03-13T12:27:58.103+02:00indiefuck μάλλον δεν συνειδητοποιείς πόσο ΤΕΡΑΣΤΙΑ...indiefuck μάλλον δεν συνειδητοποιείς πόσο ΤΕΡΑΣΤΙΑ είναι η μουσική παραγωγή...Green Onionhttps://www.blogger.com/profile/16060745958486886191noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-83519390082984980682010-03-13T11:07:26.586+02:002010-03-13T11:07:26.586+02:00"σοβαρή και με επαγγελματικούς κανόνες μουσικ..."σοβαρή και με επαγγελματικούς κανόνες μουσικοκριτική"... Άκου τι λέει το άτομο. Κάντε κανα ΙΙΕΚ ρε, να βγαίνουμε και με χαρτί, να τη λέμε στους αυτοδίδακτους.<br />Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έχει τόση πια σημασία η μουσικοκριτική... Δεν έχει καμία. Το σύνολο της μουσικής παραγωγής αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμο ανα πάσα στιγμή στο διαδίκτυο, τσαμπέ ολέ, και το τι κάνουν οι διάφοροι γραφιάδες σε περιοδικά, blogs, portals οπουδήποτε, δεν έχει καμία μα καμία ουσία. Δεν προστατεύεται κανείς από μια βιαστική αγορά γιατί, πολύ απλά, κανείς δεν αγοράζει. Τουλάχιστον όχι πριν τσεκάρει. Δεν υπάρχει λόγος, λοιπόν, να υπεραναλύεται ένα πεθαμένο "επάγγελμα". Όλοι γράφουν για όλα, κάποιοι ξεχωρίζουν, κάποιοι όχι, ούτως ή άλλως ελάχιστοι διαβάζουν, σιγά πια...Raggedy Manhttps://www.blogger.com/profile/10894595471008843029noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-85167054159562334712010-03-12T23:46:23.557+02:002010-03-12T23:46:23.557+02:00Οι μουσικοκριτικοί παγκοσμίως έχουν χάσει τη μπάλα...Οι μουσικοκριτικοί παγκοσμίως έχουν χάσει τη μπάλα, όχι μόνο στην Ελλάδα. <br /> Το να γράφουν οι κριτικοί μονο παιάνες για τους δίσκους των φίλων τους, το βλέπω εδώ στο Λονδίνο που σκέψου τι γίνεται απο έντυπα και μπάντες, δεν θα υπήρχε στην Ελλάδα και δη στην αθήνα? <br /><br />Εγώ δεν θεωρώ κακό το ότι όντως λίγο πολύ όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Μ'αρέσει. Μ'αρέσει και γιατί μπορώ να κράζω αυτούς που λένε μαλακίες στα μούτρα τους, και να συγχαίρω όσους τους αξίζει. <br /><br />Η μεγάλη έλλειψη στη δισκοκριτική πάντως στην ελλάδα, που συχνά δεν τη βλέπω στο εξωτερικό, είναι η παντελής έλλειψη σωστής επιχειρηματολογίας. <br /> Το μ'αρέσει/δε μ'αρέσει γιατί έτσι γουστάρω, είναι τουλάχιστον πιθηκίσιο. Το να το καλύπτεις με βρισιές, όπως στο Vice, είναι χαζό. Το να μπαίνεις σε μουσικολογικά χωράφια (όταν αρχίζει κάποιος να μιλάει για συγχρδίες και τεχνικές παραγωγής και ηχογράφησης, χωρίς να ξέρει περι τίνος πρόκειται) αυτόματα σε χρήζει, ως κριτικό, ημιμαθή και πόζερο. <br /><br />Μεγάλο το θέμα, τι να πρωτοπείς εδώ...<br /><br />Πάντως απο περιοδικά, διαβάζω σταθερά (είμαι συνδρομητής δηλαδή) τα αγγλικά Wired και Esquire. Ειδικά το wired, παίζει σε άλλο επίπεδο δημοσιογραφίας, και όσο υλικό και άν έχει το site τους, το περιοδικό είναι έτη φωτός μπροστά, χαίρεσαι να το διαβάζεις και σου δίνει τροφή για σκέψη για μήνες. Απο ελληνικά το jazz and τζαζ λέει πολλά σαν έντυπο και εννίοτε το Σινεμά, κατ'εμέ.LaVieBohemiehttps://www.blogger.com/profile/16314172848556790469noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-22467828803076905342010-03-12T17:59:59.433+02:002010-03-12T17:59:59.433+02:00* Μπορεί να μην με πιστέψει κανείς που δεν με γνωρ...* Μπορεί να μην με πιστέψει κανείς που δεν με γνωρίζει έστω και μέσα από τα πραγματάκια που γράφω σ' αυτό το blog, αλλά πραγματικά δεν σκοπεύα να γράψω ένα "κατηγορώ" για τον μουσικό τύπο, και ειδικά τον ελληνικό, που με έμαθε τόσα πολλά παλιότερα και όχι μόνο.<br /><br />@Π.Μ.:<br />Ελπίζω να είμαι σαφής, καταθέτω την απορία μου και την προσδοκία μου περισσότερο. Δεν είμαι "από μέσα" και δεν γνωρίζω ιστορίες σαν αυτά τα θλιβερά που περιγράφεις (αλλά σήμερα που έχω ραντεβού στην αβραμιώτου θα έχω τα μάτια μου 14!!!) :)<br /><br />Αν είναι έτσι τα πράγματα, είναι πραγματικά πολύ άσχημα και αυτή η φιλολογία περί "μικρόκοσμου" (που την σιχαίνομαι) φαίνεται να ισχύει. Και φυσικά δεν με νοιάζει για τους καλλιτέχνες, με νοιάζει για τον κόσμο, όλους εμάς δηλαδή, που δεν μας τιμά κάτι τέτοιο. Θέλω να πιστεύω πως δεν είναι μόνο 500-1000 άτομα που ενδιαφέρονται, αλλά πολλά περισσότερα, και μακάρι να γίνουν εκατομμύρια. Θα το θεωρούσα υγιές να γίνει κάτι τέτοιο, αλλά φαίνεται πως υπάρχουν δομικά προβλήματα.<br /><br />Αν τελικά είναι έτσι (και όπως περιγράφει και ο Α. Καραμπεάζης πολύ γλαφυρά), δεν πρέπει κάποτε να οριστεί μία νοητή γραμμή και να πουν αυτοί που έχουν τις γνώσεις ότι "ξέρεις κάτι, εγώ δεν θα το κάνω αυτό", για να ξεχωρίσουν οι μεν απ' τους δεν; Θέλω να πω ότι όλη αυτή η ιστορία (και με τα "παρασκήνια" και με τους πολλούς άσχετους που είδαν φως και μπήκαν) συμπαρασύρει τους πάντες πιο χαμηλά και στο τέλος ο αναγνώστης απομακρύνεται...<br /><br />Δεν μπορώ να φανταστώ βέβαια πόσο δύσκολο είναι αυτό από επιχειρηματικής σκοπιάς, αλλά νιώθω ότι πρέπει να γίνει ένα, πως να το πω... άλμα σοβαρότητας και εγκυρότητας.<br /><br />Είναι θέμα στόχου θα έλεγα, που θέλεις να μοιάσεις; στον Alex Ross και τον Roger Ebert, τον Χάρολντ Μπλουμ και τον Χρήστο Μήτση, ή στις κριτικές του twitter, τα αστεράκια του Rotten Tomatoes και τις περιγραφές βιβλίων του Άλτερ; <br /><br />Ας βγαίνουν τα απωθημένα στα blogs ή και στα περιοδικά ακόμα (γιατί όχι;), αλλά ας δοθεί πρώτα μεγαλύτερη προσοχή στην μουσική (και τα υπόλοιπα).<br /><br />Έτσι τα βλέπω τα πράγματα εγώ τουλάχιστον, μπορεί να γινόμουν κάκιστος επιχειρηματίας, αλλά κανείς δεν είναι τέλειος...<br /><br />// δεν είμαι καλός με τα τηλέφωνα, πέραν του ότι τις τελευταίες εβδομάδες τρέχω απίστευτα με τη δουλειά και δεν προλαβαίνω τίποτα δυστυχώς.inverted_ahttp://seagazing.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-33696849685543664142010-03-12T17:06:18.443+02:002010-03-12T17:06:18.443+02:001) παιδια, παιζοντας και στα 2 ταμπλο, η μεγαλη δι...1) παιδια, παιζοντας και στα 2 ταμπλο, η μεγαλη διαφορα ειναι η υπογραφη...στο ΣΟΝΙΚ γραφω ως Μενεγος στο laternative ως τερεζος (ασχετα αν ξερουν ποιος ειμαι)...αυτο δινει αλλη βαρυτητα σε αυτο που γραφεις, δεν το λέω ως υπεράσπιση του ενός ή του άλλου μέσου, αλλά δεν αντέχω και κριτικές τύπου vice που πέφτει χοντρό κράξιμο και υπογραφουν ως "νυχτολουλουδα" ή "πεφταστερια"...<br />2)συμφωνω οτι τα περιοδικα εχουν χασει το παιχνιδι απο το ιντερνετ που εκδημοκρατικοποιησε τη μουσικογραφια (sic)...παντοτε υποστηριζα οτι δεν ξερουμε περισσοτερα απο αυτους που μας διαβαζουν για τον απλουστατο λογο ότι κι εγω ειμαι καμενος αναγνωστης (που σημαινει οτι π.χ. δεν εχω διαβασει πουθενα καλυτερη κριτικη για τον Γκονζα Σουφι από αυτο εδω το μπλογκ)...<br />3) τι σε πειραζει που σου λεω να αφαιρεις αστερακια; την αληθεια δε θες; εστω τη γνωμη μου; η κριτικη στις ελληνικες μπαντες ειναι παραπολυ δυσκολη, πιστεψτε με, για τους 2 λογους που αναφερω...δηλαδη τον καλλιτεχνη που λεει "αν ειναι κατω απο 3 αστερακια στα 5 μη δημοσιευεις την κριτικη" (εχει συμβει) και τον μουσικογραφιά που κυκλοφορει με ντεμο στην τσεπη και τα μοιραζει στην αβραμιωτου και την καρυτση κανοντας τον μανατζερ...και ρε παιδια, γνωριζομαστε μεταξυ μας, τι να κανουμε; 200-300 ατομα αφορα η φαση...<br />4) επισης συμφωνω και με οσα λεει ο αρης στο αποσπασμα που παραθετεις παρακατω...να ξερεις οτι οι περισσοτεροι μουσικογραφιαδες τους "συναδελφους" τους κραζουν πρωτιστως...<br />5) τελος, ο διαχωρισμος παραδοσιακων μουσικογραφιαδων - μπλογκερς δε μου προκυπτει στην Ελλαδα...συνηθως ολοι παιζουν και στα 2 ...απλα στα μπλογκ βγαινουν απωθημενα παντος τυπου...<br /><br />ειναι μεγαλη κουβεντα παντως (και οντως)<br /><br />π.μενεγος (σας ψαχναμε στα τηλεφωνα για τα οσκαρ, αλλα πουθενα εσεις...)laternativehttp://laternative.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-17882594039789911862010-03-12T16:49:40.068+02:002010-03-12T16:49:40.068+02:00Χαχ,μουσικά περιοδικά/κριτική στην Ελλάδα.Πιο πίσω...Χαχ,μουσικά περιοδικά/κριτική στην Ελλάδα.Πιο πίσω και από τις λάσπες που λένε στο χωριό μου..Dementia_Inchttps://www.blogger.com/profile/06256542277050550599noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-23525937560148748832010-03-12T12:19:02.310+02:002010-03-12T12:19:02.310+02:00Πρώτα από όλα συγχαρητήρια για το ιστολόγιο!
Στο ...Πρώτα από όλα συγχαρητήρια για το ιστολόγιο!<br /><br />Στο θέμα:<br /><br />Αυτό που γράφεις στην πρώτη παράγραφο σου είναι ακριβώς αυτό που συνέβει και σε εμένα.<br /><br />Ωστόσο δεν το αποδίδω στο ίντερνετ τόσο, όσο στην χαμηλότερης ποιότητας δημοσιογραφία.<br /><br />Το σόνικ είχε κάποιο ενδιαφέρον σαν περιοδικό, το διάβαζα και εγώ, αλλά δεν είχε βάθος.<br /><br />Διάβαζεις γνώμη, όχι όμως κριτική. <br /><br />Παλιότερα πιστεύω δεν ήταν έτσι, πχ στο καλό ποπ+ροκ διάβαζες ενίοτε κείμενα από άτομα που έβλεπαν την big picture και μπορούσαν να εντάξουν το θέμα τους σε ένα γενικότερο context.<br /><br />(σε αυτό ακριβώς βασιζόταν και το μεγάλο ατού της ελληνικής δισκοκριτικής: το χιούμορ και η ειρωνεία. Παλιότερα είχαν σαν αφετηρία μια σε βαθός γνώση καλλιτεχνών και ρευμάτων, ήταν σχόλια σκεπτόμενων ανθρώπων.<br />Σήμερα, τα χιουμοριστικά/ειρωνικά σχόλια είναι άνευρα και προτηγανισμένα συνήθως, λείπει η σπιρτάδα (πχ το κείμενο που παραθέτεις για την newsom).<br />Η παρακμή του μουσικού τύπου στην ελλάδα (δεν μιλώ διεθνώς γιατί δεν γνωσρίζω) συμβαδίζει με την παρακμή του χιούμορ και του πνεύματος τους.) <br /><br />Τώρα, σχεδόν ό,τι διαβάζω είναι σε στυλ μου αρέσει/δεν μου αρέσει - ένα στυλ που ταιριάζει πολύ περισσότερρο σε ιστολόγιο, παρά σε περιοδικό.<br /><br />ΥΓ. Πολύ σωστό και το υστερόγραφοSnaporazhttp://timdeu.blogspot.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6729417542770281142.post-34965397087197697332010-03-12T10:02:16.494+02:002010-03-12T10:02:16.494+02:00συμφωνώ απόλυτα με τον Lkrory21. Το θέμα δεν είναι...συμφωνώ απόλυτα με τον Lkrory21. Το θέμα δεν είναι η μουσική αυτή καθεαυτή αλλά το πως εγώ, εσύ, όλοι (ή κάποιοι) θα προλάβουμε να ακούσουμε πρώτοι κάτι και να το ποστάρουμε είτε σε blog είτε οπουδήποτε αλλού για να το δουν όλοι οι φίλοι και να πουν "πόσο γαμάτος/η είσαι που το άκουσες αυτό;;;" Εγώ μια ερώτηση θέλω να κάνω μόνο: υπάρχει ακόμα αυτό που λέγεται δισκοκριτική;zoe.k.https://www.blogger.com/profile/00299971926460243368noreply@blogger.com