Μια πρωτοβουλία στους ταχείς ρυθμούς της ψηφιακής εποχής, δημιουργεί ένα σύγχρονο κέντρο πληροφοριών και έρευνας για τον κινηματογράφο. Το αρχείο του ιστορικού σινεμά «Στούντιο», του Σωκράτη Καψάσκη, το αρχείο της φιλμικής βιβλιοθήκης του Παύλου Ζάννα, καθώς και αυτό του Βασίλη Ραφαηλίδη, ψηφιοποιούνται και τεκμηριώνονται, με πρωτοβουλία του Studio - παράλληλου κυκλώματος, για να περάσουν στη συνέχεια στο internet για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Tριακόσια ελληνικά περιοδικά κινηματογράφου από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 μέχρι σήμερα (μεταξύ των οποίων τα «Κινηματογραφικά Τετράδια» και ο «Σύγχρονος Κινηματογράφος»), αλλά και τεύχη ιστορικών ξενόγλωσσων περιοδικών, πεντακόσια ξενόγλωσσα και ελληνικά κινηματογραφικά βιβλία, μονογραφίες για το έργο διάσημων σκηνοθετών, δύο χιλιάδες κινηματογραφικές κριτικές από τον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο, και ένα πλήθος αφίσες και φωτογραφίες από διάσημες ταινίες, καθώς και είκοσι ώρες αποσπασμάτων από κλασσικά αριστουργήματα του παγκόσμιου κινηματογράφου και τριακόσιες πενήντα τεκμηριώσεις κινηματογραφικών ταινιών σε τρεις γλώσσες, είναι το μέρος του έργου που έχει ήδη ψηφιοποιηθεί, υλικό που θα διοχετευθεί σε έναν πολύγλωσσο θεματικό κόμβο πληροφόρησης (www.filmfiles.gr) για το κοινό και τους ενδιαφερόμενους φορείς. Έγινε προσπάθεια, με την κατάρτιση ανάλογου εννοιολογικού σχήματος, να εκπροσωπούνται με τις επιλογές του προς ψηφιοποίηση υλικού όλα τα μεγάλα κινηματογραφικά ρεύματα. Στις 29 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε ημερίδα όπου παρουσιάστηκε το σημαντικό αυτό έργο, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Κοινωνία της Πληροφορίας του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης. Για δυο δεκαετίες, το Studio - Παράλληλο κύκλωμα, με το σύνολο των κινηματογραφικών συλλογών που έχει δημιουργήσει και αναπτύξει, λειτουργεί σαν σύγχρονο κέντρο έρευνας για τον κινηματογράφο. Από τους πρώτους υποστηρικτές του, ήδη από την ίδρυσή του, υπήρξε ο κριτικός κινηματογράφου, δημοσιογράφος και εκδότης των «Κινηματογραφικών Τετραδίων», Μπάμπης Ακτσόγλου, που χάθηκε απρόσμενα πριν από λίγους μήνες. Η ημερίδα που διοργανώθηκε για την παρουσίαση του προγράμματος ψηφιοποίησης, δεν θα μπορούσε παρά να είναι αφιερωμένη σ’ αυτόν. Ο Χρήστος Μήτσης, κριτικός κινηματογράφου του «Αθηνοράματος», μίλησε για το ξεκίνημα του Ακτσόγλου ως μελετητή και θεωρητικού του κινηματογράφου: «μέσα από τη συνεργασία του με το “Αθηνόραμα“ ο Μπάμπης κατάφερε σταδιακά, με την απλότητα του ύφους της γραφής του, να γίνει κατανοητός και να προσεγγίσει το ευρύ κοινό, που τον αγάπησε». Ο διανομέας Ζήνος Παναγιωτίδης, από την άλλη, μίλησε για την προσωπική τους σχέση και τη συνεργασία τους στη διανομή στα διάφορα ανά τον κόσμο φεστιβάλ κινηματογράφου, και την ίδρυση του Filmcenter.
Τέλος, ανακοινώθηκε η έκδοση ενός τόμου (το «Αθηνόραμα σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης) ο οποίος θα περιέχει όλες τις κινηματογραφικές κριτικές του Ακτσόγλου που δημοσιεύθηκαν στο «Αθηνόραμα», από την πρώτο τεύχος μέχρι το απρόσμενο τέλος, και θα παρουσιαστεί - συνοδευόμενο από CD-ROM - στη φετινή διοργάνωση του Φεστιβάλ τον Νοέμβριο.
ωραία προσπάθεια, μακάρι να γίνει κάτι ανάλογο για τη μουσική.
κείμενο: μοτέρ
pic
Τέλος, ανακοινώθηκε η έκδοση ενός τόμου (το «Αθηνόραμα σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης) ο οποίος θα περιέχει όλες τις κινηματογραφικές κριτικές του Ακτσόγλου που δημοσιεύθηκαν στο «Αθηνόραμα», από την πρώτο τεύχος μέχρι το απρόσμενο τέλος, και θα παρουσιαστεί - συνοδευόμενο από CD-ROM - στη φετινή διοργάνωση του Φεστιβάλ τον Νοέμβριο.
ωραία προσπάθεια, μακάρι να γίνει κάτι ανάλογο για τη μουσική.
κείμενο: μοτέρ
pic
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου