7 Ιανουαρίου 2009

Τα 100 Καλύτερα Βιβλία όπως τα ψήφισαν 60 Έλληνες Συγγραφείς


  1. Ποιήματα, Κ.Π. Καβάφης: 97*
  2. Η δίκη, Φραντς Κάφκα: 87
  3. Έγκλημα και Τιμωρία, Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι: 85
  4. Αναζητώντας το χαμένο χρόνο, Μάρσελ Προυστ: 58
  5. Οδύσσεια, Όμηρος: 54
  6. Η μεταμόρφωση, Φραντς Κάφκα: 52
  7. Ιλιάδα, Όμηρος: 50
  8. Ο ηλίθιος, Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι: 37
  9. Οδυσσέας, Τζέιμς Τζόυς: 49
  10. Οιδίπους Τύραννος, Σοφοκλής: 43
  11. Άμλετ, Ουίλιαμ Σαίξπηρ: 42
  12. Μόμπυ Ντικ, Χέρμαν Μέλβιλ: 40
  13. Δον Κιχώτης, Μιγκέλ ντε Θερβάντες: 40
  14. Η καρδιά του σκότους, Τζόζεφ Κόνραντ: 40
  15. Μεγάλες προσδοκίες, Κάρολος Ντίκενς: 39
  16. Το κιβώτιο, Άρης Αλεξάνδρου: 38
  17. Μαντάμ Μποβαρύ, Γκυστάβ Φλωμπέρ: 37
  18. Ο φύλακας στη σίκαλη, Τζ. Ντ. Σάλιντζερ: 36
  19. Οι άθλιοι, Βίκτωρ Ουγκό: 35
  20. Οι δαιμονισμένοι, Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι: 32
Έρευνα για το περιοδικό Ταχυδρόμος από την Άννα Μαρτίνου
* Ο βαθμός που συγκεντρώνει κάθε βιβλίο.
* Τη λίστα την πρωτοείδα εδώ:



Συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα 80 της λίστας:

  1. Το μοναστήρι της Πάρμας, Σταντάλ: 32
  2. Αδερφοί Καραμαζώφ, Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι: 30
  3. Βάκχες, Ευριπίδης: 30
  4. Η Βίβλος: 30
  5. Ιερό, Ουίλιαμ Φώκνερ:27
  6. Το κεφάλαιο, Καρλ Μαρξ: 26
  7. Η ιστορία του Πελοποννησιακού πολέμου, Θουκυδίδης: 24
  8. Αντιγόνη, Σοφοκλή: 23
  9. Η φόνισσα, Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη:23
  10. Διηγήματα, Άντον Τσέχωφ: 21
  11. Φως τον Αύγουστο, Ουίλιαμ Φώκνερ: 20
  12. Μια εποχή στην κόλαση, Άρθουρ Ρεμπώ:18
  13. Πόλεμος και ειρήνη, Λέων Τολστόι: 12
  14. Λολίτα, Βλαντίμιρ Ναμπόκοφ: 17
  15. Συμπόσιον, Πλάτωνας: 17
  16. Η ασκητική, Νίκος Καζαντζάκης: 17
  17. Εroïca, Κοσμάς Πολίτης: 17
  18. Το στρίψιμο της βίδας, Χένρυ Τζέιμς: 16
  19. Δοκιμές Α΄&Β΄, Γιώργος Σεφέρης: 16
  20. Ο επιτάφιος θρήνος, Γιώργος Ιωάννου: 16
  21. 100 χρόνια μοναξιάς, Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες:15
  22. Το αμάρτημα της μητρός μου, Γεώργιος Βιζυηνός: 15
  23. Η ανθρώπινη μοίρα, Αντρέ Μαρλώ:15
  24. Φράνκεσταιν, Μαίρυ Σέλλευ: 14
  25. 4 κουαρτέτα, Τ. Σ. Έλιοτ: 14
  26. Μάκβεθ, Ουίλιαμ Σάιξπηρ: 14
  27. Πάπισσα Ιωάννα, Εμμανουήλ Ροΐδης 14
  28. Οι περιπέτειες του Χοκ Φιν, Μαρκ Τουέιν: 14
  29. Θεία Κωμωδία, Ντάντε Αλιγκέρι: 13
  30. Το βιβλίο της άμμου, Χόρχε Λουίς Μπόρχες: 13
  31. Ακυβέρνητες πολιτείες, Στρατής Τσίρκας: 13
  32. Εισαγωγή στη ψυχανάλυση, Σίγκμουντ Φρόυντ: 12
  33. Άπαντα, Εμμανουήλ Ροΐδης: 12
  34. Ιστορία, Ηρόδοτος: 11
  35. Βιργίλιου Θάνατος, Χέρμαν Μπροχ: 11
  36. Απομνημονεύματα, Μακρυγιάννης: 11
  37. Η γυναίκα της Ζάκυθος, Διονύσιος Σολωμός: 11
  38. Ο ξένος, Αλμπέρτ Καμύ: 11
  39. Ταξίδι στην άκρη της νύχτας, Λουί Φερντινάν Σελίν: 11
  40. Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά, Νίκος Καζαντζάκης: 11
  41. Tractatus Logico-philosophicus, Λούντβιχ Βιτγκενστάιν: 10
  42. Ένα δικό σου δωμάτιο, Βιτζίνια Γουλφ: 10
  43. Το Ημερολόγιο ενός διαφθορέα, Σαίρεν Κίρκεγκωρ: 10
  44. Κριτική του καθαρού λόγου, Ιμμάνουελ Καντ: 10
  45. Τον καιρό του Βουλγαροκτόνου, Πηνελόπη Δέλτα: 10
  46. Όλιβερ Τουίστ, Κάρολος Ντίκενς: 10
  47. Ημερολόγια, Φραντς Κάφκα: 10
  48. Το ονειρόδραμα, Αύγουστος Στρινμπεργκ: 10
  49. Ποιήματα, Φρανκ Ο’ Χάρα: 10
  50. Το κουτσό, Χούλιο Κορτάσαρ:10
  51. Ορέστεια, Αισχύλος: 10
  52. Διηγήματα, Έντγκαρ Άλαν Πόε 10
  53. Παραλογές (δημοτικά τραγούδια, έκδοση Λίνου Πολίτη): 9
  54. Η περί Θεού αυταπάτη, Ρίτσαρντ Ντόκινς:10
  55. Χριστουγεννιάτικα Διηγήματα, Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: 10
  56. Μασιμίλα Ντόνι, Ονερέ Ντε Μπαλζάκ: 10
  57. Το κόκκινο και το μαύρο, Σταντάλ: 9
  58. Μυθοπλασίες, Χόρχε Λουίς Μπόρχες: 9
  59. Ανεμοδαρμένα ύψη, Έμιλυ Μπροντέ: 9
  60. Οι σημειώσεις του Μάλτε Λάουριτς Μπρίγκε, Ράινερ Μαρία Ρίλκε:9
  61. Τα ρόδινα ακρογιάλια, Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: 9
  62. Φιλοσοφία της νεωτερικότητας, Γιούργκεν Χαμπέρμας: 9
  63. Αφορισμοί για τη φρόνηση στη ζωή, Άρθουρ Σοπενάουερ: 9
  64. Για ένα φιλότιμο, Γιώργος Ιωάννου: 9
  65. Ο καθρέφτης και το μαχαίρι/ Τα σχόλια του τρίτου, Μάνος Χατζιδάκις
  66. Κανών περιεκτικός πολλών εξαίρετων πραγμάτων: Καισάριος Δαπόντε
  67. Κύρου Ανάβασις, Ξενοφώντος: 9
  68. Κοράνι:9
  69. Καθεδρικός ναός, Ρέυμοντ Κάρβερ: 9
  70. Αισθηματική αγωγή, Γκυστάβ Φλωμπέρ: 9
  71. Η σονάτα του σεληνόφωτος, Γιάννης Ρίτσος: 9
  72. Ποιος ήτον ο φονεύς του αδελφού μου, Γεώργιος Βιζυηνός: 9
  73. Η ανατομία της μελαγχολίας, Ρόμπερτ Μπέρτον: 8
  74. Η βουή και το πάθος, Ουίλιαμ Φώκνερ
  75. Δόκτορ Τζέκυλ και Μίστερ Χάυντ, Ρόμπερτ Λούις Στίβενσον :8
  76. Υμνος εις τήν Ελευθερίαν, Διονυσίου Σολωμού : 9
  77. «Η Τετάρτη των Τεφρών / Τα τραγούδια του Άριελ / , Τ. Σ. Έλιοτ, μτφρ: 8
  78. Θεωρία της δικαιοσύνης, Τζον Ρολς :8
  79. Διηγήματα, Κωνσταντίνος Θεοτόκης:8
  80. Η κυρία Νταλογουέι, Βιρτζίνια Γουλφ: 8

43 σχόλια:

  1. Έγκλημα και Τιμωρία το καλύτερο του Ντοστογιέφσκη; Με τίποτα! Καλός ο Φύλακας στη Σίκαλη αλλά όχι τόσο ψηλά.
    Λίγο (αναμενόμενα) ξενέρωτο το top 20 imho

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αααα, το 'πιασα!

    // συμφωνώ! έχει και τους Καραμαζώφ, αλλά πιο χαμηλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είμαι πολύ φαν του Ντοστογέφσκι - για την ακρίβεια, το μοναδικό του βιβλίο από τα λίγα που έχω διαβάσει το οποίο μου άρεσε πραγματικά ήταν οι Αδελφοί Καραμαζόφ, πολύ καλύτερο από το Έγκλημα και Τιμωρία οπότε θα συμφωνήσω κι εγώ. Όπως επίσης θα πω τον καημό μου, βρίσκω τον Φύλακα στη Σίκαλη υπερεκτιμημένο.

    Χάρηκα που είδα τη Μεταμόρφωση ψηλά (αναμενόμενο βέβαια), όπως και το Κιβώτιο, έχω όμως μια απορία, οι Ακυβέρνητες Πολιτείες πού είναι;

    Μάλλον λατρεύω να μισώ τις λίστες.

    Όσο για τα 16,5 βιβλία που έχεις διαβάσει, κάνω ότι δεν το είδα αυτό... Κάνω ότι δεν το είδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mια απορία: πώς γίνεται "οι Αδελφοί Καραμαζόφ" να είναι το μοναδικό βιβλίο του Ντοστογέφσκι, που έχεις διαβάσει και παράλληλα να έχεις άποψη και να λες ότι είναι "πολύ καλύτερο από το Έγκλημα και Τιμωρία";;;

      Διαγραφή
  4. αθανασία του κουντερα ρε παιδιά?
    θαλαμος 6 τσέχωφ?
    ζορμπάς???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ζορμπάς, εντάξει... αναμενόμενο νομίζω.
    Θάλαμος 6 δεν το έχω διαβάσει.
    Αθανασία με τόσα που μου έχουν γράψει, μόλις το αγόρασα και θα το διαβάσω τις επόμενες μέρες! Ξέρουμε όλοι όμως ότι οι ιντελέκτουαλ Έλληνες διανοούμενοι σνομπάρουν σφόδρα τον Κούντερα (μπορεί να έχουν και δίκιο βέβαια, anyway, θα το διαβάσω και βλέπουμε).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. οσο και να τον σνομπαρουν μονο με κυαλια μπορουν να φθασουν την μεγαλοφυία του.
    το καλυτερο βιβλίο του συμπαντος τα τελευταια 3000 χρονια. το διαβασα και όλα τελειωσαν εκει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χα! Το καλύτερο βιβλίο του σύμπαντος τα τελευταία 3.000 χρόνια! Αυτό θα πει αναγνωστική αφοσίωση!

    Αν και με τον Κούντερα έχω κάτι χρονάκια να ασχοληθώ, νομίζω inverted_a ότι θα ανακαλύψεις πως αξίζει τον κόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είδατε; Μ' αυτά που μου λέτε είναι δυνατόν να μην το διαβάσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μιας και το έθιξες inverted a, περισσότερο κατηγορούν τον κούντερα πως στα βιβλία του δεν υπάρχει αρκετή δράση.
    δεν καταλαβαίνουν [οι άσχετοι] πως η πολύ δράση αποδυναμώνει το θεωρητικό μέρος ενός μυθιστορήματος. πρεπει να διαλέξεις ένα μοναπάτι. ή θα κερδίσεις στο ένα ή στο άλλο. και στα δύο δεν γίνεται.
    στην τελική εναπόκειται στο γούστο του αναγνώστη: θέλει να διαβάσεις άλλη μια συναρπαστική ιστορία ή να μάθει κάποια πράγματα που μόνο ένα τόσο ιδιοφυές μυαλό θα μπορούσε να συμπεράνει και μαλιστα να τα μυθιστηρήσει με τέτοιο καταπληκτικό τροπο.
    τελως πάντων μην μονοπολώ και τα σχόλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. από τα σαρδαμ καταλαβαίνεε πως τώρα τελείωσα το δημοτικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @inverted_a: Ναι... Από όσο καταλαβαίνω, πολύ σε χάλασε που θα το διαβάσεις... :P

    (gilles, πέτυχε ο προσηλυτισμός, μετά θέλω τη συνεργασία σου για να τον προσηλυτίσουμε στον Auster)

    @gilles: Μα το χαρακτηριστικό του Κούντερα είναι ακριβώς αυτά τα (βαρετά ή θεϊκά, θέμα γούστου) δοκιμιακά περάσματα... Έτσι τον θυμάμαι εγώ τουλάχιστον. Δεν θεωρώ ότι η δράση είναι κακό να υπάρχει σε ένα μυθιστόρημα, δεν χρειάζεται όμως να υπάρχει σε κάθε μυθιστόρημα, ούτε με τον κοινώς εννοούμενο τρόπο. Υποθέτω, δε, ότι αν κάποιος θέλει μυθιστόρημα με κοινώς εννοούμενη δράση, απλώς θα αποφύγει τον Κούντερα (και καλά θα κάνει).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. M: προς θεού δεν ήθελα προσυλητίσω κανέναν. ισα ισα που όταν ακούω κάποιον να εκθειάζει την αθανασία ζηλεύω που δεν είναι μόνο δικό μου προνόμιο!

    οσο για το θέμα της δράσης τι παράδειγμα να σου φέρω?
    μμμ πχ το μπαρ φλωμπέρ είναι ένα μυθιστόρημα με μια συναρπαστικότατη ιστορία έτσι? και παράλληλα έχει ένα φιλοσοφικό υπόβαθρο ειδικά προς το τέλος. αλλά εγω θυμάμαι μόνο την ιστορία γιατί επειδή ήταν συναρπαστική υποσκέλισε το φιλοσοφικό υπόβαθρο του βιβλίου.
    στα μυθιστορήματα του κούντερα δεν θυμαμαι καν την υπόθεση αλλά δεν μπορώ να ξεχάσω ούτε ένα από τα θεωρητικά θέματα με τα οποία καταπιάστηκε.
    καταλαβαίνεις περίπου τι θέλω να πω.
    ο πρωτος νομίζω που το καταλαβε αυτό και το εφάρμοσε ήταν ο φλωμπέρ στη μανταμ μποβαρυ. βαρετο θέμα αλλά πως αλλιώς θα τα έλεγε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. [inverted_a ετοιμάζομαι να καταχραστώ ακόμα περισσότερο τη φιλοξενία και να γράψω σεντόνι, πανοσέντονο και μαξιλαροθήκη, ζητώ προκαταβολικά συγνώμη!]

    gilles, πλάκα έκανα με τον προσηλυτισμό, ορμώμενη από το γεγονός ότι και εγώ για τους συγγραφείς που μου αρέσουν έχω περίπου τις ίδιες αντιδράσεις, εξάλλου ο inverted_a από όσο έχω δει είναι έξυπνο παιδί και συμπεράσματα θα βγάλει μόνος του για το αν του αρέσει ο Κούντερα ή όχι. (Χμ, αυτό το τελευταίο ήθελε άλλη διατύπωση αλλά anyway.)

    Θέλω να γράψω *πάρα πολλά* για αυτό που λες, αλλά από πού να αρχίσω! Θα συμφωνήσω, παρόλο που το Μπαρ Φλωμπέρ τυχαίνει να είναι αγαπημένο μου βιβλίο, ότι το φιλοσοφικό του υπόβαθρο υποσκελίζεται από την πλοκή. Όμως, για τη Μαντάμ Μποβαρύ, θα σου θυμίσω ότι γράφτηκε σε άλλη εποχή με τελείως διαφορετική λογική στην αφήγηση - για πολλούς και διάφορους λόγους. Ακόμα και το γεγονός ότι τότε δεν υπήρχε τηλεόραση, για παράδειγμα, επιδρούσε στο πώς επεκτεινόταν ο συγγραφέας στις περιγραφές του, στις επιλογές του για την ανάδειξη των χαρακτήρων κ.λπ. Προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν μπορεί να ενταχθεί στην ίδια λογική με αυτή του Κούντερα. Αλλά επειδή μάλλον για να εξηγήσω αυτό που προσπαθώ να πω θέλω καμιά χιλιάδα λέξεις, θα καταλήξω λέγοντας ότι, πάντα προσωπικά μιλώντας, εκτιμώ περισσότερο τα βιβλία που καταφέρνουν να έχουν μια ενότητα δράσης και θεωρητικού προβληματισμού (οι φιλόλογοι μπορούν να ξεθάψουν τα τσεκούρια και να μου επιτεθούν αλλά είναι και περασμένη η ώρα!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μ: θα σου στείλω μέηλ γιατί θα μας κραξουνε τα παιδιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ισα ισα guys, παρακολυθουμε με ενδιαφερον.. share your thoughts! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ή τουλάχιστον στείλτε αυτά τα mail και σε μας! :)
    Μου αρέσει που γίνονται τόσα σχόλια για βιβλία, γενικά χαίρομαι να βλέπω ανθρώπους να διαβάζουν. Όπως μου έλεγε και ένας αγαπημένος μου μπάρμαν, "χαίρομαι να βλέπω νέους ανθρώπους να πίνουν καλό κρασί και όχι βότκες και ουίσκι"... Άσχετο, αλλά, ναι... καταλάβατε. Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Οσα βιβλια του Κουντερα εχω διαβασει μου εχουν αρεσει αλλα ως εκει. Αυτο που προσωπικα με χαλαει λιγο ειναι πως μου αφηνουν μια αισθηση πως διαβαζω Αρλεκιν πολυτελειας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @oksi+inverted_a: μετά από αυτό το παραλήρημα που του έστειλα μάλλον θα έχει μεταναστεύσει ο gilles, οπότε μην είστε σίγουροι ότι θέλετε να το διαβάσετε.

    @filmlover: LOL, LOL και ξανά LOL για το Άρλεκιν πολυτελείας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μ: μόλις σου έστειλα καινούριο παραλλήρημα ακόμα μεγαλύτερο από το δικό σου.

    ε όχι και λολ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αυτή είναι μία βασική κατηγορία εναντίον του, ότι είναι συγγραφέας για γυναίκες (κάτι σαν τον Γερμανό -που τον ίδιο τον κολάκευε μάλιστα- αλλά σε χειρότερο βαθμό)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ε, εντάξει ρε inverted_a, άμα σκεφτείς ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του αναγνωστικού κοινού είναι γυναίκες, όλοι οι συγγραφείς για εμάς γράφουν... :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. "το μεγαλύτερο ποσοστό του αναγνωστικού κοινού είναι γυναίκες"
    από πού προκύπτει αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Κάποια παραδείγματα μετά από πρόχειρη έρευνα: εδώ, εδώ και εδώ. Αν και το σχόλιο έγινε κυρίως για πλάκα, είναι κάτι που το βλέπεις παντού - θεωρείται ότι οι γυναίκες διαβάζουν περισσότερο (πρόσεξε, δεν αναφέρομαι στο τι είδος λογοτεχνίας διαβάζουν).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. πόσο χαίρομαι για την παρουσία του Κάφκα. Μακράν ο αγαπημένος μου συγγραφέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Εχω διαβασει αρκετα απο την λιστα, αν και νομιζω οτι καποια δεν εχουν λογο να βρισκονται εκει μιας και μιλαμε για τα 100 καλυτερα βιβλια! Οσο για τα σχολια που αφορουν την Μανταμ Μποβαρυ ειναι ενας πολυ ενδιαφερον προβληματισμος το πως θα ειχε διαμορφωσει το μυθιστορημα του ο Φλωμπερ αν ηταν συγχρονος μας. Δεν πιστευω οτι θα ηταν πολυ διαφορετικο. Οι εκτενεις περιγραφες και η ελλειψη δρασης εγιναν εσκεμενα απο τον Φλωμπερ αφου σκοπος του ηταν να καταδειξει την μικροαστικη ανιαροτητα. Ηθελε να γραψει ενα βιβλιο χωρις ουσιαστικο θεμα και το καταφερε με την αναπτυξη του ιδιοφυους του υφους και την δυναμη της περιγραφης. Αληθεια, η λιστα γιατι δεν περιεχει Προυστ? Το αναζητωντας τον χαμενο χρονο? Ή οσον αφορα τον Φροιντ, το βιβλιο του που αξιζει να βρισκεται σε μια τετοια λιστα ειναι Τρεις συμβολες στην μελετη της σεξουαλικης ζωης. Και γενικα πιστευω οτι η λιστα αν και περιεχει αρκετα "σωστα βιβλια" ειναι... οτι να ναι...
    Κατα την γνωμη μου πεντε βιβλια που πρεπει οπωσδηποτε να εχει διαβασει ενας ανθρωπος πριν πεθανει ειναι 1.Αισθηματικη Αγωγη 2.Μεταμορφωση 3.Αναζητωντας τον Χαμενο Χρονο 4.Αγια Γραφη 5.Ο Ηλιθιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ουπς, εμ η αληθεια ειναι οτι υπαρχει το Αναζητωντας τον χαμενο χρονο!
    Απουσιαζει ωστοσο η γερμανικη λογοτεχνια[Τομας Μαν, Γκαιτε] περισσοτερος Σαιξπηρ, Ρακινας, Χεμινγουει και το κορυφαιο Οδυσσεας του Τζοις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Και ο Οδυσσέας μέσα είναι (νουμ.9).
    Και η βίβλος (δυστυχώς). Βασικά η λίστα δεν έχει καμία συνοχή, γιατί ο ορισμός "βιβλία" είναι πολύ γενικός. Δεν μπορείς να βάζεις λογοτεχνικά βιβλία, θρησκευτικά, επιστημονικά, φαντασίας και συλλογές ποιημάτων στην ίδια κατηγορία. Τέλος πάντων, τελικά οι λίστες δεν λένε πολλά για το θέμα τους, όσο για αυτούς που τις συνέταξαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Εχεις δικιο. Απλα πχ η Αγια Γραφη αξιζει να ειναι στη λιστα με τα καλυτερα βιβλια οχι για το θρησκευτικο της περιεχομενο αλλα για την λογοτεχνικη ισχύ της, αν σκεφτει κανεις οτι γραφτηκε σε μια εποχη ανωριμη λογοτεχνικα. Ας πουμε οι μελετες του Φροιντ πανω στα ονειρα ειναι φυσικα επιστημονικα κειμενα συγχρονως ομως οι λογοτεχνικη δεινοτητα του συγγραφεα καθιστα τα κειμενα καλλιτεχικα.
    Παντως εχεις δικιο. Για να φτιαχτει μια "σωστη" λιστα πρεπει να χωριστουν τα βιβλια σε κατηγοριες τοσο οσον αφορα το ειδος, οσο και τον χρονο συγγραφης κτλ.
    Παντως, γενικα ο τελικος κριτης για ενα καλο βιβλιο ειναι ο χρονος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Έτσι είναι.

    Μου θύμισες τώρα ένα σχόλιο του Λιαντίνη στην Γκέμμα που έλεγε ότι η Παλαιά Διαθήκη συγκεκριμένα είναι από τα πιο δυνατά κείμενα που έχει γράψει ανθρώπινο χέρι, γιατί στοιχειωθετεί έναν ολόκληρο ηθικό κόσμο καλού και κακού που πάνω του πάτησαν γενιές και γενιές. Παρότι ο ίδιος δηλαδή αντιπαθούσε τις θρησκείες και ειδικά τον εβραϊκό τρόπο σκέψης και ηθικής (όχι τα άτομα φυσικά, δεν ήταν κανένας γελοίος, ίσα-ίσα ήταν σπουδαίος), παρότι λοιπόν διαφωνούσε πλήρως μαζί τους, αναγνώρισε πως ήταν δυνατό αντίπαλο δέος.

    Και είχε δίκιο, ο εβραϊσμός που έχει τις ρίζες του στα βιβλία αυτά είναι ένας ισχυρός πόλος της ανθρώπινης νόησης και κατάστασης. Το αν συμφωνεί κάποιος μαζί του (όπως έκανε λίγο αργότερα ο χριστιανισμός) ή όχι (όπως έκανε η αρχαία ελληνική φιλοσοφία ή/και η ευρωπαϊκή αναγέννηση) είναι μία άλλη κουβέντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. re paidia den exei vivlio tou stephen king...;;;
    eleos omws...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. ΤΟ ΝΗΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΑ 100???????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Διαβάστε και κάτι πιο ανάλαφρο (ιδίως όσοι αυτοκινητόφιλοι). Υπάρχει το (μόνο) ελληνικό βιβλίο ιστορίας της Alfa Romeo (με ελληνικό κεφάλαιο κι ένα -εισαγωγικό- ... μη Ελυτικό ποίημα), σε καλά ελληνικά, που απέσπασε μάλιστα κολακευτικά σχόλια από το περιοδικό "4ΤΡΟΧΟΙ":
    "Η ιστορία της Alfa Romeo"-2003 του Δ. Ρέκκα!
    Διατίθεται, απ' ό,τι ξέρω, στο βιβλιοπωλείο Α. Παπαδημητρίου, στην Ηλιούπολη (λ. Δημοκρατίας 86, τηλ. 210.9768896)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Χέμινγουεϊ?????? "Ο γέρος και η θάλασσα", "για ποιον χτυπα η καμπάνα".............. πολύ δήθεν η λίστα!!! ελληνες συγγραφείς την έφτιαξαν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Η άποψή μου στα γρήγορα:
    ΥΠΕΡΕΚΤΙΜΗΜΕΝΑ:1 Ποιήματα, Κ.Π. Καβάφη
    2 Η δίκη, Φραντς Κάφκα
    15 Μεγάλες προσδοκίες, Κάρολος Ντίκενς
    ΑΔΙΚΙΜΕΝΑ:19 Οι άθλιοι, Βίκτωρ Ουγκό
    22 Αδερφοί Καραμαζώφ, Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι
    33 Πόλεμος και ειρήνη, Λέων Τολστόι
    83 Αφορισμοί για τη φρόνηση στη ζωή,
    Άρθουρ Σοπενάουερ
    ΔΕΝ ΕΙΔΑ:Άξιον εστί, Ελύτης
    Άννα Καρένινα, Τολστόι
    Τάδε Έφη Ζαρατούτστρα, Νίτσε
    Η φάρμα των ζώων, Όργουελ
    1984, Όργουελ
    Αθανασία, Κούντερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. το 42 που ειναι; θα σας απαντησω σε 1000000 χρονια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. ΑΛΙΚΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ελεος με τις λιστες...!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Και το Όνομα του Ρόδου του Έκο; Η αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι του Κούντερα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Φιλτατοι θποκειμενικα ειναι ολα...
    δεν καταλαβαινω γιατι υπαρχουν σχολια του τυπου ΄΄οχι τοσο ψηλα αυτο , πιο χαμηλα επρεπε το αλλο...

    εγω θα ψηφιζα και τις ΑΟΡΑΤΕς ΠΟΛΕΙς ΤΟΥ ΚΑΛΒΙΝΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή