16 Οκτωβρίου 2009

once in a lifetime


δε θυμάμαι να έχω δει ταινία στο παρελθόν και για την οποία να έχω διαβάσει τόσο κακές κριτικές από πριν. τελικά όλοι όσοι τα έγραφαν αυτά, είχαν απόλυτο δίκιο. είμαι άσχετος από κινηματογράφο και δε θα σχολιάσω τεχνικά ζητήματα γιατί δεν ξέρω, θα γράψω όμως τις εντυπώσεις μου.

καταρχάς, η ταινία στη μία ώρα και κάτι δεν καταφέρνει να πεί τίποτα. δεν κατάλαβα αν η ταινία μιλάει για τη ζωή και την πορεία του πετρίδη ή το ραδιόφωνο. αν ασχολείται με την εξέλιξη της μουσικής ή την εξέλιξη της κοινωνίας τα τελευταία 50 χρόνια (τα βιντεάκια συγκρούσεων μπάτσων με διαδηλωτές εκτός τόπου και χρόνου). αγγίζει επιδερμικά όλα τα παραπάνω με αποτέλεσμα να δημουργείται ένα φιλμ που δεν είναι καθόλου συμπαγές. όπως έγραψα στην αρχή, βγαίνοντας από την έλλη δεν μπορούσα να καταλάβω ποιό ήταν το θέμα της ταινίας που μόλις είχα δει.

από την άλλη, υπήρξα μέχρι πολύ πρόσφατα φανατικός ακροατής του πετρίδη και σαν τέτοιος δε θα μπορούσα παρά να απολαύσω το once in a lifetime. είναι ελάχιστα τα πράγματα που γνωρίζω για την προσωπική του ζωή και μου άρεσε πολύ που τον είδα να περπατά στους δρόμους που μεγάλωσε και να μας μιλά για τα παιδικά του χρόνια. ενδιαφέρουσες επίσης βρήκα τις εικόνες από το στούντιο την ώρα της εκπομπής, καθώς ήταν ωραίο να βλέπω πώς είναι το περιβάλλον από το οποίο εκπέμπεται η εκπομπή που άκουγα καθημερινά για 7 χρόνια.

πέραν τούτων ελάχιστα ακόμα πράγματα θα μου μείνουν. ένα από αυτά, όταν ο κύριος πέτρος κωστόπουλος μιλάει για το playlist και γιατί σταμάτησε να παίζει jazz (!!). δε νομίζω ότι ήταν πρόθεση της νικόλ αλεξανδροπούλου να δείξει την άλλη πλευρά, ούτε ο ίδιος ο κωστόπουλος κατάλαβε πόσο πολύ εκτέθηκε. τη στιγμή που όλοι κριτίκαραν το σημερινό ραδιόφωνο, ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες σταθμών το υπερασπίστηκε, αναιρώντας στην ουσία όσα έλεγε πριν για το ροκ κτλ. με λίγα λόγια ο κωστόπουλος έβαλε τα χεράκια του και έβγαλε τα ματάκια του. πολύ το χάρηκα, πώς ένας δήθεν άνθρωπος ξεμπροστιάστηκε από τον ίδιο του τον εαυτό!

4 σχόλια:

  1. Από την πρώτη στιγμή που βγήκε η ταινία, ήθελα πολύ να την δω. Ο Γιάννης Πετρίδης συντρόφευε τα εφηβικά μου χρόνια και ήταν "συνυπεύθυνος" για τις περισσότερες από τις μουσικές μου επιλογές εκείνης της εποχής.
    Με φρέναραν όλα τα αρνητικά σχόλια που διάβασα και μέχρι σήμερα δεν το αποφάσισα να πάω. Και δεν βλέπω τελικά να το κάνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. χμ, για τους ακροατές του πετρίδη μάλλον θετικό μου φαίνεται το ποστ! αλλά μπορεί και όχι.. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τη βρηκα διαφωτιστικη.Κατα λαθος η κοπελλα εκανε μια ταινια για τα χαλια του ραδιοφωνου και της πολιτιστικης καταντιας μας εχοντας σαν αντιβαρο τον ενθουσιασμο του Πετριδη που δεν καταφερε τελικα να επηρρεασει αυτη την κοινωνια οσο επρεπε.Αν σημερα εχουμε τετοια μουσικη αμορφωσια και καταντια οφειλεται στην επικρατηση ιδεων και τακτικων που υπηρετουν τη μαζικη πολιτιστικη λοβοτομη της μαζας,απο τυχοδιώκτες,θρασύτατους και υποκριτες -θελω να χρησιμοποιησω βαρυτερους χαρακτηρισμους- τυπου κωστοπουλου και ευθυμιου που ειρωνικα στην ταινια κατα βαθος, χαιρονται που ο κοσμος δεν ακουει ,τοσο ποιοτικο τραγουδι αλλα υπεκυψε σε πτωματα τυπου σαβοπουλου και ραδιοφωνα τυπου λαμψη.Κατσε κι ακου εσυ ακροατη του πετριδη ονοματα που αν τα επαιζες στα ραδιοφωνα της ιμακο θα σε πεταγαν εξω με τις κλωτσιες.Διαφωτιστικη η ταινια ,πραγματι.Το ροκ πεθανε απο τη στιγμη που ο σαβοπουλος χαρακτηριζεται ετσι και το θυμουνται αμουσοι κρετινοι που καποτε υπηρξαν αγνοτεροι.Αν μια ταινια λοιπον περα απο το δευτερο μερος σε κανει να θελεις να σηκωθεις επανω και να να φας ζωντανους ολους αυτους τους γκεστ που ακουγαν πετριδη και καταντησαν τοσο χαλια που εχουν και αποψη περι ροκ ιστοριας κλπ τοτε ναι .Η ταινια δεν ηταν τοσο χαλια.
    σορρυ για το χυμα,των αποψεων μου .Σκεφτομαι οτι δεν μιλησαν καθολου αυτοι που επρεπε αλλα οι χειροτεροι που μπορουσε να βρει .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κατά λάθος ναι, μπορεί... αλλά σίγουρα δεν ήταν μία ταινία για τον Πετρίδη, πόσο μάλλον για την εκομπή του Πετρίδη.

    Αν και βασικά, ούτε καν σχόλιο για την πολιτιστική κατάσταση στην Ελλάδα δεν μπόρεσε να κάνει. Ουσιαστικά πληρώσαμε εισιτήριο για μία "δημιουργό" που δεν κατάφερε να τραυλίσει ούτε μία σκηνοθετική πρόταση σωστά.

    Μα καλά, αν έχει τον θεό της, Κωστόπουλος;;; Ευθυμίου;;; #$@#$@$#@$#!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή