9 Δεκεμβρίου 2009

good morning

τα 'πε όλα ο Homo Ludens:
Υπάρχουν κάτι θεσμοί σαν το pitchfork και τις λίστες του. Γράψ' τους στ' αρχίδια σου. Γιατί κάτι τέτοια δηθενοsites είναι που ευθύνονται για αποτελέσματα τύπου "στο νούμερο 1 της χρονιάς και της δεκαετίας... οι Animal Collective". Υπάρχει και η ψυχή σου. Που κάθε φορά που βρίσκεσαι σ' ένα μπαρ και ακούγεται το "Mr. Brightside" ή το "Somebody Told Me" ή το "Jenny Was A Friend Of Mine" χοροπηδάει σαν τρελλή -κι ας δεν θέλει πολύ να το δείξει τριγύρω, μην την πούνε "λαϊκιά". Και μετά παρασέρνει και το σώμα σου. Έχουν φύγει και οι ενοχές πια, γιατί ήδη κοπανιούνται σαν τρελλοί και όσοι φοβόσουν μη σου κακολογίσουν την ψυχούλα σου. Και αρχίζεις και πετάς πιο ψηλά. Δέκα πόντους πάνω απ' το έδαφος. Δεκαπέντε. Σε λίγο θα αρχίσεις να καρφώνεις, σαν το Φασούλα. Απόλαυσέ το. Σου κάνει παρέα η μπάντα της δεκαετίας που φεύγει. Οι Killers.


19 σχόλια:

  1. Τα λέει σωστά. Έχει καταντήσει αφάνταστα ΓΡΑΦΙΚΟ το Pitchfork. Τότε που έκανε τις λίστες της δεκαετίας με είχε εκνευρίσει τόσο που είχα γράψει άρθρο...
    http://sadlycairo.blogspot.com/2009/09/pitchfork.html

    Παρεπιπτόντως υπάρχει κάποιος που να θεωρεί τραγούδι της δεκαετίας το B.o.b των Outcast?(πρώτη επιλογή του Pitchfork για τα 00s)
    έστω στα δέκα καλύτερα της δεκαετίας??υπάρχει??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παίζει να μην το έχω ακούσει ποτέ... Λογικά θα το έχω ακούσει σε κάποιο δίσκο τους και θα το έχω ξεχάσει (κι αυτό είναι ακόμη χειρότερο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τα αποδεικτικά στοιχεία..τα 10 καλύτερα τραγούδια της δεκαετίας κατά Pritsfork

    http://pitchfork.com/features/staff-lists/7693-the-top-500-tracks-of-the-2000s-20-1/2/

    Με Missy Elliot και απ'όλα μέσα.
    Και στην κορυφή b.o.b. (όχι αυτό των System of a Down)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. και γιατι παρακαλω κυριε ινβερτεντ και κυριε λουντενς να πρεπει σωνει και ντε οσοι ας πουμε γουσταρουν ανιμαλ να θεωρουνται δηθεν και ατομα που τα παρασερνει το πιτσφορκ; ελεος. απλα υπαρχει διασταση αποψεων..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα είπε όλα(;), αλλά όχι σωστά. Αφάνταστα γραφικό είναι να κατηγορείται ένα μουσικό site χωρίς ουσιαστικό λόγο. Το ότι καταφέρνει να διαμορφώνει άποψη οφείλεται αποκλειστικά στην ποιότητά του. Διαφορετικά όλοι θα συζητούσαν για άθλια μουσικά περιοδικά σαν το Q (γιατί δε σχολιάζεται η φετινή του λίστα με τους δίσκους της χρονιάς;) και το Rolling stone.

    Το Β.Ο.Β υπάρχει στο Stankonia των OutKast. Ακόμα και αν δε σου αρέσει το hip hop αυτή η δισκάρα σε κερδίζει.

    OutKast - B.O.B.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. σώνει και ντε όχι, αλλά όταν μπαίνεις στο τριπάκι της εστέτ αντιμετώπισης της τέχνης (πόσο μάλλον της ποπ κουλτούρας) χάνεις όλο το κέφι.

    τώρα βέβαια θα ισχυριστεί κάποιος πως οι α.κ. δεν είναι ποπ κουλτούρα αλλά υπεραξία, ωστόσο αμφιβάλλω αν και το ίδιο το πιτσφορκ το πιστεύει αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. oksikemia, εχω την αισθηση οτι δεν εννοουσε αυτο ο inverted_a και το αρθρο, αλλα ας μας πει εκεινος καλυτερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @mystery falls down: δεν οφείλεται *αποκλειστικά* στην ποιότητά του, είναι κι άλλα πράγματα στη μέση. το πιτσ είναι ένα μελετήσιμο success story του ιντερνετικού Τύπου των 00ζ. ανέβασε από το πουθενά κάποια συγκροτήματα, ενώ αγνόησε επιδεικτικά κάποια άλλα. το τι ήταν φούσκες και τι προφητεία θα το δούμε στο μέλλον (αν δεν έχει αρχίσει να φαίνεται ήδη). δεν αντιλαμβάνομαι ωστόσο τον καινούργιο μουσικό λόγο του συγκεκριμένου site που αιτιολογεί τις επιλογές του. να μου πεις π.χ. για το wire, το δέχομαι πιο εύκολα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να διευκρινίσω ότι δεν έχω πρόβλημα με το Pitchfork επειδή διαφωνώ με συγκεκριμένες βαθμολογίες τους (θα ήμου ηλίθιος τότε) αλλά επειδή νιώθω ότι δεν είναι αληθινοί με τους εαυτούς τους.
    Μου δίνουν την εντύπωση ότι τους νοιάζει περισσότερο πως θα προκαλέσουν και θα συζητηθεί η κριτική τους παρά να γράψουν την υποκειμενική γνώμη τους έτσι όπως την αισθάνονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. να πω οτι δε διαβαζω πιτσφορκ, με ενοχλησε η αισθηση που δημιουργειται οτι οσοι δε συμφωνουν οτι σημασια εχει να υπαρχει συναισθημα στη μουσικη (οπως στα μπουζουκια ισως;), τοτε αυτοματα παρασερνονται απο δηθεν σαιτ.

    σα να κατεχει την απολυτη αληθεια γραφει ο συντακτης..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τα μπουζούκια κάποτε είχαν ψυχή και γι' αυτό ήταν και καλύτερα από τις τελευταίες 2 δεκαετίες και την επέλαση των φοίβου/καρβέλα από αυτά. Είναι σημαντικό να έχει ψυχή η μουσική, τι να λέμε τώρα, δεν είναι το παν ίσως, αλλά είναι σημαντικό.

    Το καλύτερο σχόλιο για το πιτς το άκουσα για την λίστα των καλύτερων βίντεο της δεκαετίας, όπου κάποιος είναι σαν λίστα ενός προβληματικού εφήβου που θέλει να αυτοκτονήσει (κάπως έτσι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το έγραψα λάθος. Ξαναβρήκα την δήλωση στο blog του 11 και ήταν η εξής:

    Pitchfork's best videos of the decade list seems written by a suicidal teenager in Austin with a fake british accent. - Joseph Kahn (σκηνοθέτης βίντεο-κλιπ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Συμφωνω και εγώ οτι το πιτσφορκ προσπαθει να αντιδράσει σε αυτο που όλοι οι άλλοι θα προσκυνήσουν. Το πιτσφορκ θέλει να προσκυνήσεις αυτό πρώτα και μετά τις επιλογές του.
    Νερντ κομπλεξισμός το λέω εγώ.
    Το ότι έβαλε το B.O.B κομμάτι της δεκαετίας και καπιοι απο μας ξαφνιστήκαμε, δεν έχουμε λάβει υποψιν μας οτι είμαστε πολύ μακρυά απο την Αμερική για να ξέρουμε τι hype είχε πάρει αυτό το κομμάτι.
    Και μην ξεχνάμε και τις προσωπικές επιλογές όπου κάποιος απο τους πιτσφορκνερντς μπορεί να φάσωσε καμια γκόμενα σε κανα πάρτυ με αυτό το κομμάτι.
    Το ότι το NME εβαλε το CRAZY IN LOVE τραγουδι της δεκαετίας δεν το σχολίασε κανείς γιατι κατα βάθος όλοι το ψιλογουστάρουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. NME δεν διάβασα ποτέ γι' αυτό δεν το ξέρω, αλλά δεν μου αρέσει καθόλου η Μπιγιονσε, προτιμώ Σακίρα, ακόμα και Ριάνα (οκ, προσωπικό κόλλημα αυτό, δεν ακούω και πολλή μαύρη μουσική για να ξέρω την μουσική αξία των τραγουδιών της Μπιγιονσέ, ο οκσι μπορεί να πει περισσότερα).

    Πιτσφορκ ψιλοδιαβάζω (κυρίως χαζέυω βαθμούς από το Μετακρίτικ) και πολλές φορές μ' αρέσουν οι επιλογές του (το έχω γράψει κι άλλοτε) ΑΛΛΑ ΑΛΛΑ ΑΛΛΑ δεν με πείθουν ρε παιδάκι μου οι συντάκτες. Πρώτα κοιτάει τον εαυτό του ως Πιτσφορκ και μετά τα υπόλοιπα.

    Τεσπα, πολύ αξία του δώσαμε, το ποστ ήταν για την κομματάρα για τον μπόυφρεντ που μοιάζει με γκερλφρεντ.

    Μου είπε πρόσφατα μία γνωστή μου ότι πάει κάπου με το μπόυφρεντ της (στα ελληνικά όλα) και τρελάθηκα λέμε!!! (άσχετο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. το μπουφρεντ που μοιάζει με γκερλφρεντ και οι κιλλερς γεννηκά γάμησαν τους πάντες μεσα στην δεκαετία. Όταν κυκλοφορησε και το εσκιζα στο mojo μερικοι μεεβριζαν αλλα μετα απο εναν χρόνο το έπαιζαν και αυτοί. Και δεν το ειχε γράψει το πιτσφορκ.
    περιμένω να δω σε τι θέση 8α τους έχετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Εγώ δεν θα το έχω, για τον λόγο ότι (επειδή 20 άλμπουμ είναι πολύ λίγα) προσπάθησα να βάλω δίσκους που άκουγα από την αρχή ως το τέλος και μου άρεσαν και ως σύνολο, πέρα από τα κομμάτια που είχαν. Το κομμάτι όμως το έχω πολύ ψηλά στη λίστα με τα αγαπημένα μου τραγούδια που θα ποστάρω αμέσως μετά τους δίσκους.

    Γενικά μου φύγανε πολλοί δίσκοι, δεν είμαι και πολύ ικανοποιημένος από τη λίστα μου, άστα να πάνε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. χμ, ουτε εγω θα το βαλω. ισως ειναι και παραλειψη μου γιατι μου αρεσε το πρωτο αρκετα. αλλα πώς να χωρεσει μια δεκαετια σε 20 δισκους; δε γινεται αυτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή