23 Μαρτίου 2010

Ο Πλιάτσικας ας πούμε ποιος είναι; Ο ψηλός;

Ποτέ δεν περίμενα ότι μία δήλωση θα με έκανε να συμπαθήσω τόσο τον Πλιάτσικα, όσο αυτή του Χάρη Κατσιμίχα που "έσπασε τη σιωπή του" μετά από δέκα χρόνια και επέστρεψε με ονόματα και διευθύνσεις στην τελευταία AV.

Πέρα από αυτούς που ανέφερες, συνεργαστήκατε και με τον Γιώργο Νταλάρα, τους πρώην Πυξ Λαξ.
Συνεργάστηκα μαζί τους για επαγγελματικούς λόγους, δεν τους παντρεύτηκα κιόλας! Ο Πλιάτσικας ας πούμε ποιος είναι; Ο ψηλός; Νομίζεις ότι τους ξέρω; Άσε τον Ξυδού, είναι παλιός φίλος από το ’70. Με τον Στόκα πίναμε κάνα καφέ στη Ν. Σμύρνη όταν έμενε κι αυτός ένα φεγγάρι εκεί. Μετά χαθήκαμε. Όσο για τον Νταλάρα: «Γιωργάκη… δεν θέλω να ’μαστε ούτε φίλοι ούτε εχθροί, θέλω μονάχα να μη θυμάμαι» όπως λέει η Αλαγιάννη με τον Παπάζογλου.

Τις δουλειές των υπόλοιπων καλλιτεχνών της γενιάς σου τις παρακολουθούσες;
Ποιους εννοείς; Θέλω ονόματα.

Τον Γιώργο Νταλάρα, τον Νίκο Πορτοκάλογλου, τον Γιάννη Αγγελάκα…
Τώρα πια, που ουσιαστικά δεν είμαι μέσα στο χώρο –βγήκα μόνος μου σε σύνταξη με εθελουσία– έχω την «πολυτέλεια» να λέω κι εγώ τη γνώμη μου, χωρίς το φόβο ότι θα μου αποδοθεί επαγγελματικός φθόνος, ανταγωνισμός κ.λπ. Οι θεματολογίες των Κατσιμιχαίων είχαν πάντα σαν επίκεντρό τους τα ατομικά και συλλογικά βάσανα των ανθρώπων. Ήταν καλώς ή κακώς το λεγόμενο protest song. Ως εκ τούτου, η χρονική –και μόνο– συνύπαρξή μας με άλλους μουσικούς, κάτι εντελώς τυχαίο –το επαναλαμβάνω– δεν λέει απολύτως τίποτα. Γιατί; Γιατί δεν ήταν ένα κίνημα, όπως π.χ κάποτε στα ’60 το Νέο Κύμα, με κοινή αισθητική, ιδεολογική και μουσική βάση. Τι σχέση έχουν τα δικά μας τραγούδια με τις άχρωμες, άγευστες και άοσμες θεματολογίες του Ξυδάκη, με τους μικροαστικούς νταλκάδες του Πορτοκάλογλου, με το ρηχό λυρισμό του Αλκίνοου Ιωαννίδη και τις μπουρδολογίες π.χ. του Φάμελου; Απολύτως καμία! Προτιμώ χίλιες φορές τα μουγκρητά του Αγγελάκα, γιατί αυτός ο άνθρωπος… τρώγεται με τα ρούχα του. Ή… ο χοντρός των Active Member. Το ίδιο κι αυτός. Εξάλλου προέρχονται και οι δύο από το rock, το οποίο, κάποτε τουλάχιστον, είχε σαν κύρια θεματολογία του τα σκατά και πώς να τα αντιμετωπίσετε!

***

Κανένα σχόλιο από μένα, ούτε για τα παραπάνω, ούτε για όσα λέει για τον Καρατζαφέρη (μπρρρρ). Έχει πλάκα να ανεβαίνει η θερμοκρασία στις συνεντεύξεις πάντως (την θυμάστε εκείνη την συνέντευξη της Monika;)...

Για να αποδίδουμε όμως τα του Καίσαρα τω Καίσαρι, και σε συνέχεια αυτού που λέγαμε με τον Lkrory, τα  Ζεστά Ποτά φυσικά και είναι ένα εγχώριο Αριστούργημα, από τα τελευταία που μας χάρισε η ελληνόφωνη μουσική. Έτερον εκάτερον —όπως πάντα.

10 σχόλια:

  1. Γιατί πρέπει να είναι τόσο ξιπασμένοι οι έλληνες καλλιτέχνες ποτέ μου δε το κατάλαβα - είδατε ποτέ ξένο να κάνει τέτοια σχόλια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τους Kasabian, τους Liam & Noel Gallagher (Oasis), τη Lily Allen, τους Manic street preachers, τους Fiery Furnaces, τους ...

    Να αναφέρω και άλλους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Χωρίς απαραιτήτως να συμφωνώ μαζί του και χωρίς διάθεση να τον υπερασπιστώ -βασικά, είχα μια πελώρια σκασίλα-, καλύτερα που τα λέει λίγο πιο χύμα από το να έβγαινε και να άρχιζε τις καλοσύνες και τις λεπτότητες. Γιατί διαβάζεις μερικές συνεντεύξεις και νομίζεις ότι όλοι λατρεύουν όλους και κάθε που συναντιούνται θυσιάζουν ο ένας στο βωμό του άλλου.

    Αύριο που θα έχω λιγότερα νεύρα μπορεί να αλλάξω γνώμη. Σήμερα, αυτά. :ο)

    (ΥΓ. Και ναι, τα Ζεστά Ποτά είναι δισκάρα.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διαβάζοντας το απόσπασμα σκέφτηκα "τι βλακείες λέει ο Χάρης". Διαβάζοντας όλη τη συνέντευξη συμφωνώ με τη Μ. Ναι μεν είναι αστείο τη μια να μιλάς για φθόνο στην ελληνική σκηνή και μετά να κράζεις αβέρτα, αλλά αν αυτό πιστεύει για τη μουσική των παραπάνω καλά κάνει και το λέει.

    Όσο για τα περί Καρατζαφέρη: ατυχές, ατυχέστατο ως παράδειγμα, αλλά αυτό που θέλει να πει - δηλαδή να βγάλουν τις παρωπίδες ορισμένοι - έχει ΜΕΓΑΛΗ βάση. Ακόμα και για τους μετανάστες, το ζήτημα ΔΕΝ είναι απλό - και η νομιμοποίηση όλων δεν είμαι καθόλου σίγουρος οτι είναι λύση (όχι οτι μου αρέσει η ΣΑΠΙΛΑ που υπάρχει τώρα, αλλά κουβέντα να γίνεται).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φοβάμαι πως η μετανάστευση είναι πολύ πιο πολύπλοκο πρόβλημα απ' ότι νομίζουμε συνήθως.

    -Καταρχήν δεν μπορείς να κλείσεις αποτελεσματικά τόσο εύκολα προσβάσιμα σύνορα. Ακόμα κι αν αρχίσεις να ανατινάζεις κάθε βάρκα που περνάει απέναντι, πάλι θα έχεις πρόβλημα.

    -Δεύτερον, όσους δεν έχουν χαρτιά δεν μπορείς να τους απελάσεις έτσι εύκολα (άσε που μπορούν εύκολα να ξανάρθουν).

    -Τρίτον, δεν είναι καθόλου σαφές πόσοι είναι τελικά οι μετανάστες στην Ελλάδα. 700k / 1m / 2m ? Δεν έχουμε συμφωνήσει καν στο ποιό είναι αυτό το νούμερο.

    -Πόσο διαλύει την εγχώρια οικονομία ένας παράνομος μετανάστης που δουλεύει μια χειρωνακτική εργασία και πόσο μία ιδιωτικοποίηση μεγάλο δημόσιου οργανισμού (ή υπηρεσίας ή τουριστικής περιοχής) σε τιμή ευκαιρίας από μία πολυεθνική;

    Φοβάμαι πως δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις και το πρόβλημα θα συνεχίσει να υπάρχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν νομίζω ότι το να δέχεται άκριτα ο λαός τα μέτρα λέγεται ωριμότητα. Τουλάχιστον στο δικό μου λεξιλόγιο.
    Από την άλλη μου αρέσει μια συνέντευξη ενός καλλιτέχνη να αποτελεί αφορμή να συζητήσουμε τόσα διαφορετικά θέματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 1. πού βρήκε ο κατσιμιχας τα λεφτα να κωλοβαραει 10 χρονια χωρις να κανει τπτ? μηπως απο τη δισκογραφια που τωρα κραζει; he hand that feeds..

    2. αυτα τα ψηλος και χοντρος ειναι απαραδεκτα. ας πουμε οτι δεχομαστε οσα λεει για αλκινοο κτλ γιατι αναφερεται στη μουσικη τους.

    3. η τεχνη δεν εκανε ποτε κανεναν καλυτερο, πολλες φορες τον κανει μαλιστα χειροτερο. ακου καρατζαφερη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν ξέρω. Δεν βρήκα σημείο να συμφωνήσω. ΟΚ, ναι, ήταν δισκάρα αυτή που αναφέρετε αλλά γιατί θα πρέπει να υποστώ τις ηλιθιότητες που εσκεμμένα κράζει ο εν λόγω... πρώην, όπως λέει, καλλιτέχνης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. οι κατσιμίχες δεν είναι ούτε μία τρίχα από τα παπάρια του ξυδάκη. ούτε καν μισή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή