31 Μαΐου 2009

A book, a movie and an old record (22/52)

Άλμπερ Καμύ
Η Πανούκλα
Μυθιστόρημα
1947
ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ













H Πανούκλα, το δεύτερο μετά τον Ξένο μεγάλο μυθιστόρημα του Kαμύ, καταγράφει τη συμπεριφορά των ανθρώπων σ’ έναν κόσμο που μοιάζει χωρίς σκοπό και μέλλον, σ’ έναν κόσμο πνιγηρής επανάληψης και μονοτονίας. Kι αυτό που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους δεν είναι οι κινήσεις ή οι ομιλίες τους, δεν είναι η αυτοκρατορία της σάρκας τους, αλλά οι σιωπές, οι κρυφές πληγές τους, οι σκιές που ρίχνουν στις προκλήσεις της ζωής. (from) Δεν μπορώ να πω ότι είχε την ίδια κοσμοϊστορική επίδραση που είχαν πάνω μου ο Ξένος (αισθάνθηκα πως είμαι φίλος του) και ο Μύθος του Σίσυφου (διαβάζοντας την πρώτη σελίδα κόντεψα να λιποθυμήσω), αλλά, εντάξει, πόσες συγκινήσεις να πάρει κανείς από έναν συγγραφέα; Ο βάκιλος της πανούκλας μένει κοιμισμένος για χρόνια "στα έπιπλα και στα ρούχα" και μπορεί πάλι μια μέρα "να ξυπνήσει τα ποντίκια της και να τα στείλει να πεθάνουν σε μία ευτυχισμένη πόλη" όπως έγραφε το οπισθόφυλλο μιας παλαιότερης έκδοσης (ΜΠΟΥΚΟΥΜΑΝΗΣ), αποτελώντας μια εξαίσια αναφορά σε κάθε λογής εξεγέρσης και επαναστάσεις που γνώρισε ο δυτικός κόσμος... Ο Καμύ ήταν εξαιρετικός συγγραφέας και κάθε βιβλίο του είναι μια επιβεβαίωση της αξίας του.




Marx Bro.
Duck Soup
Κωμωδία
1933














ΟΚ, είμαι και 'γώ ένας από τα εκατομμύρια θεατών που λατρεύω αυτά τα τρελά αδέρφια από την δεκαετία του '30 και του '40 και λογαριάζω τις ταινίες τους στις καλύτερες κωμωδίες που έχουν γυριστεί ποτέ. Η πρώτη μου γνωριμία μαζί τους ήταν αυτή θεότρελη ιστορία από το 1933 σε μία βραδινή προβολή σε ένα παλιό φεστιβάλ Νυχτών Πρεμιέρας (τότε που δεν σε βγάζανε έξω ενδιάμεσα στις ταινίες και πήγαινες τάχα στην τουαλέτα για να δεις 4 ταινίες με ένα εισιτήριο των 5 ευρώ!!!). Αξέχαστες εποχές, αξέχαστη ταινία. Από εκείνες που οφείλουν να δουν πραγματικά όλοι.




Goran Bregovic
Arizona Dream
OST
1993











Άκρως επιτυχημένο soundtrack των '90s, έδεσε πολύ όμορφα με την ταινία και αποτέλεσε δυνατό διαβατήριό της (ποιος δεν ξέρει σήμερα το In the Deathcar? ο τίτλος μπορεί να μην σας λέει κάτι, βάλτε το όμως στο youtube και θα το θυμηθείτε). Έπεσα πάνω του και μου έκανε εντύπωση που είχα ξεχάσει με τη σειρά μου πως τραγουδάει κι ο Iggy Pop σ' αυτό τον δίσκο, το κομμάτι που λέγεται TV Screen. *ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ: ΔΕΣ ΣΧΟΛΙΑ* Την ταινία δεν την θυμάμαι και πολύ, την έχω δει μία φορά μόνο πριν πολλά χρόνια (αυτή με το ψάρι που πετάει στην έρημο (εξώφυλλο) δεν είναι; ή πετάει κι ο Τζόνι Ντεπ ολόκληρος;) και δεν μου έκανε τεράστια εντύπωση. Ο δίσκος πάντως ακούγεται ακόμη ευχάριστα...


5 σχόλια:

  1. Ο Iggy Pop τραγουδάει και στα In The Deathcar, Get The Money και This is A Film (παραλλαγή του Deathcar), όχι μόνο στο TV Screen!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 100% σωστός.

    Έχω πάθει αμνησία μου φαίνεται (και την έχω ξεχάσει!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και οδεύω προς κώφωση απ' ό,τι φαίνεται, γιατί άκουγα σήμερα το απόγευμα τον δίσκο και δεν ξεχώρισα τη φωνή του παρά μόνο σε 1/4 τραγούδια... Γεράματα θα μου πεις...

    Ευχαριστώ για την διευκρίνιση head charge.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. και εγω μαγεμενος απο τη μουσικη του Arizona Dream,χωρις να εχω δει την ταινια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Xa!!!

    Θυμάμαι που τον ζήτησα πριν κάμποσα χρόνια στο metropolis και δεν τον είχαν... Είχε αποσυρθεί, μου είπαν, λόγω κάτι προβλημάτων που είχε η εταιρεία, δε θυμάμαι με ποιόν και τι....
    Πήγα πάνω από 5 φορές και τον ζήτησα... Τζίφος και τις 5...

    ... και φυσικά....
    συμμετέχει κι ο Γ. Νταλάρας -μiliokas aka skylos_mayros-

    ΑπάντησηΔιαγραφή